fredag 9 september 2011

Samvetskval

Jag har börjat få dåligt samvete angående Evert. Bara för att jag trivs i hans sällskap och tycker det är roligt med en husfluga så behöver ju inte det betyda att han tycker det är kul. Han kanske tycker det är hemskt att flyga omkring här ensam hela dagarna när jag är på jobbet. Han kanske mår dåligt av att vara instängd här. Han kanske vill ut. Än har vi inte lyckats utveckla nåt språk som vi kan kommunicera med varandra på så jag vet ju inte vad han tycker och tänker. Borde jag släppa ut honom? Blir han en lyckligare fluga då? Eller kommer nåt elakt djur att äta upp honom typ direkt? Jag vill ju bara hans bästa. Tankarna tynger mig och jag känner lite ångest smyga sig på. Hata mig inte Evert! Hur ska jag göra egentligen?

Jaja, får väl hoppas att han tycker om mig iaf och att han vill titta på So you think you can dance med mig ikväll. Apropå det, jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag vill också kunna dansa!
Han tappar hatten men fortsätter leverera ändå. Han är skön den där Tadd.

Om några timmar kommer min kära familj hit och imorgon bär det av söderut för bröllop. Wohoo! Dock får jag uppleva bröllopet i ett förkylt tillstånd så jag undrar jag hur det ska gå. Det får man se.

1 kommentar: