fredag 2 november 2012

Bond-feber

Jag lyssnar på James Bond-låtar på Spotify. Gillar den nya med Adele. Tycker att det känns väldigt Bond faktiskt. Egentligen lite för seg kanske, men man får ändå den rätta känslan tycker jag. Jag såg Skyfall med mamsen förra helgen. Mycket bra film! Daniel Craig - lysande!, som Bosse K skulle uttrycka sig (Bosse K var min filmkunskapslärare i gymnasiet, bästa läraren ever). Gillade sista delen av filmen bäst, när de befinner sig i Skottlands ödemark. Javier Bardem som skurk är otroligt obehaglig. Han kan nog vara den obehagligaste Bond-skurken hittills faktiskt. När han kom flygandes i helikoptern och spelade The Animals i högtalarna rös jag lite tror jag. Inte för att det spelades The Animals, det var ju sjukt bra. Men man blev lite illa till mods när man visste att den där otrevliga människan var nära. Väldigt bra film helt enkelt. 

Mina föräldrar var här förra helgen och hjälpte mig med mitt lägenhetsfix. Så nu är jag väl i princip klar. Lite smågrejer kvar, men det får jag senare när jag känner för det. Nu är tyg uppsatt, mattor inköpta, klocka uppsatt och tavlor fixade. Jag är nöjd med resultatet. Det känns lite mer Sherlock och brittiskt faktiskt. Nöjd som sagt. Det är så mysigt här!

Tänkte jag skulle passa på och slå ett slag för en fantastiskt rolig serie. Alltså, Cougar Town, käre värld vad roligt. Jag kan se roliga serier utan att skratta, jag skrattar liksom inombords istället. Men jag skrattar högt åt Cougar Town. I just love it!

Tom Cruise-run!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar