lördag 13 december 2014

Luciainlägg som inte har något med Lucia att göra

Hörrni, jag ska på U2-konsert nästa år. HURRA!!!! See ya in September, Bono! 

Ikväll ska jag glädja mig med min favorittradition, titta på Love Actually och The Holiday. Få riktig julstämning och känna lite kärlek. Jude Law....yum. Men jag tycker varje gång jag ser Love Actually att det är så konstigt att se Andrew Lincoln i den roll han har där jämfört med den roll han har i The Walking Dead. I Love Actually är han så brittisk, söt och snäll. I The Walking Dead är han så amerikansk, hård, lortig och nu för tiden en aning ond tycker jag. Det är två så helt skilda roller att man nästan inte skulle tänka på att det vara samma person om man inte visste det innan. Han spelar ju Rick i The Walking Dead, en karaktär som länge var min favorit för han var lite småhet och verkade vettig. Men nu har han ju blivit lite psycho så nu har jag lite svårt att bestämma mig för om jag tycker om honom eller inte. Brukar ju kunna gilla psychokaraktärer ibland, men han är ju lite för obehaglig nästan. Fast ibland bra. Men alltså, hela serien har spårat ur lite väl mycket nu tycker jag. Lite för mörkt, ondskefullt och blodigt. Tycker den borde avrundas nu. Börjar bli dags för det. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar