fredag 20 mars 2015

Vad hände med Salem?

Äntligen fredag! Och dags för en helg utan Melodifestivalen. Känns skönt att det är över. FAST jag är så otroligt glad att det var Måns som vann. Det var på tiden liksom. Och jag tycker verkligen han förtjänade vinsten. Tycker att både låten och framträdandet är riktigt bra så jag hoppas på höga poäng i Eurovision. Heja Måns! 

Har lyssnat på lite Mello-låtar från andra år. Och då mindes jag ju den där fina låten Keep on walking som Salem Al Fakir tävlade med. Sjukt bra låt. Varför vann inte den?! Och så började jag fundera, vart tog Salem vägen egentligen? Har inte hört mycket om honom på sistone. Jag saknar honom. Han är ju en sån rackarns bra musiker. Tycker han borde släppa nåt nytt snart. Men vem vet, han kanske har tröttnat på artisteriet. Synd i så fall dock. Karln har ju talang. Och är söt. Jaja.

I går var det biodags igen. Insurgent, uppföljaren till Divergent. Gillade den. Ibland lite smått förvirrande dock. Önskar att jag hade läst böckerna först. Tycker tyvärr att hon som spelar huvudrollen Tris är en ganska tråkig skådespelerska. Men jag gillar Four. Han skulle jag kunna tänka mig att göra revolt med. I filmerna är människorna uppdelade i olika falanger: De ärliga, de osjälviska, de tappra, de fridfulla och de lärda. Undrar vilken jag skulle höra till. De ärliga kanske. I don´t know. Whatever. 

Alltså, mer Salem åt folket. Come back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar