söndag 14 juni 2015

Prinsbröllop och Hellenius hörna

Oh nooo! Söndag!! Jag gillar inte söndagar. Eller jo, jag gillar ju ledigheten men inte söndagsångesten. Suck. Jaja, snart semester. Sköönt!

Igår var det en dag det hände mycket. Både roliga och tråkiga saker. Jag hade shoppingrunda (vet inte om det räknas som roligt eller tråkigt egentligen, för det mesta tråkigt men i går fyndade jag ganska mycket så det var ju roligt), Prins Carl Philip och Sofia gifte sig (roligt), Benedict Cumberbatch fick tydligen en liten cumberbaby (roligt) och Magnus Härenstam lämnade jordelivet (usch vad sorgligt).

Tittade förstås på prinsbröllopet igår. Åh så fint det var. Vilket otroligt vackert brudpar. Alltså han är ju ganska stilig den där Carl Philip. Tyckte deras vigsel kändes ganska avslappnad och roligare jämfört med de andra kungabarnens vigslar. Älskade brudparets alla låtval. Blev helt lycklig när Salem Al Fakir dök upp i tv-rutan, och ännu lyckligare när jag hörde de ljuva tonerna av Coldplays Fix you. Måste erkänna att jag blev en aning rörd. Den där låten är så fantastisk. Och sen Umbrella på svenska kändes ju ganska otippat måste jag säga. Men kul! Sen förstås gospelutgången med Samuel Ljungblad. Awesome. Ja det var ett riktigt fint bröllop helt enkelt. De verkar så kära och de är så söta tillsammans, prinsen och prinsessan. Hoppas de blir för evigt lyckliga tillsammans.

Tittade på några avsnitt av Hellenius hörna igår också. Bl a när Carl Philip var med. Sen åt jag mums-mums och kollade på mums-Måns när han var med i programmet. Fy vad roligt det var. Den där Måns Petter alltså. Tyckte pratet om alla hans husdjur var väldigt roligt, bl a om hans 24 möss och marsvinen Kalle och Mimmi som fick 30 barn och så förstås nymfparakiterna Stefan och Anki. Tyckte även det var kul hur media vinklade hans otrohet och att han gått i terapi till att han gick i terapi för sin otrohet, sen till att han var sexmissbrukare och sen till att han låg med sin sexterapeut. Haha, alltså media, sjukt! Jag är nog ganska glad ändå att jag valde att inte fortsätta på mediaspåret efter gymnasiet. Kollade även på programmet när Peter Stormare var gäst. Det verkar vara en skön kille. Och David Hellenius är ju väldigt rolig ibland. Jag rekommenderar att följa honom på Instagram.

Nej, nu ska jag nog lyssna på lite podcaster och sen ta en sväng på stan och leta nya skor.
Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar