fredag 31 juli 2015

Må det bli en lång helg

Fredag kväll. Jobbveckan är över. Det regnar förstås. Jag äter godis, lyssnar på Punch Brothers och spelar lite ukulele då och då. Det svider på fingertopparna. Funderar på vilken film jag ska se ikväll. Mad Max? Jag vet inte. Hade kjol på mig idag. Whaaat? Japp, det hade jag. Kände mig otroligt kvinnlig. Imorgon är det augusti. Betyder det att sommaren är över? Har det ens varit sommar? Jag vill ha semester igen. Var på bio igår och såg Paper Towns. Mysig film om fin vänskap. De gjorde en roadtrip. Jag vill också göra en roadtrip. I Skottland helst. One of these days.... Jag vill även vara musikaliskt geni. Ska jag ta munspelslektioner? Ska jag ta ukulelelektioner? Ska jag ta sånglektioner? Det är så mycket jag vill kunna. Känner mig sjukt tråkig och ointressant. Funderar på vad jag är bra på och kommer inte på nåt. Är alltså inte bra på nåt. Kära nån, jag måste bli bra på nåt. Nu kom solen!



Hörni, i dessa dystra tider är det alltid bra att ha saker som muntrar upp. Jag följer några Marvel-skådespelare på Instagram. Clark Gregg och Chloe Bennet från Agents of SHIELD. De har så roliga instagramkonton. De har startat ett dubsmashwar mot Hayley Atwell (som jag också följer) och James Darcy från Agent Carter. Så kul. I love it! Heja Clark och Chloe! Jag vill också ha dubsmashwar med någon.




Älskar den här!

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar