tisdag 24 augusti 2010

Jag ska bli turkos

Vi hade utbildningsdag (eller vad man nu kallar det) på jobbet idag. Fick höra en föreläsning av en otroligt festlig herre. Jag skrattade så tårarna sprutade. Inget ovanligt för mig egentligen för mina ögon är sjukt känsliga och börjar producera vätska i princip så fort jag börjar dra på smilbanden. MEN det var verkligen en riktigt rolig föreläsning. Oh dear! Så idag har vi peppats till att vara positiva. Glada. Turkosa. Så att vi kan smitta av oss på andra så att de också blir positiva. Glada. Turkosa. Och jag blev helt ärligt lite pepp faktiskt. Så nu ska jag bli turkos. Jag ska turkosifiera världen. Ser ett ynka litet problem med detta....jag är ingen positiv människa. Jag är nog lite mer av vad man skulle kalla pessimist faktiskt. På fritiden åtminstone. Men det ska bli ändring nu! Nu ska jag när jag vaknar toktidigt på morgonen av den ondskefulla väckarklockan sätta mig upp direkt när klockan ringer med ett stort leende på läpparna, skutta upp ur sängen, hälsa mig själv i spegeln med ett "Hey goodlookin´" och intala mig själv att this is gonna be a grrrreeeat day! Sen ska jag lekande lätt trampa iväg till jobbet och göra alla glada.

Låter det inte helt fantastiskt?!

En dag kanske jag klarar iaf.

Dags att starta mitt turkosa leverne!

1 kommentar:

  1. Jag har alltid gillat turkos, bring it Jessica!!

    SvaraRadera