onsdag 11 augusti 2010

So long semester!

Jo, det är sant. Jag är tillbaka. Tillbaka i öret. Tillbaka på jobbet. Tillbaka i bloggen. So long, semester! Nu är det jobba hårt som gäller så man kan skramla ihop lite pengar och ha råd med en semester nästa år med. Jag längtar redan. Som ni förmodligen märkt så har jag varit i bloggdvala några veckor nu. Och jag förstår ju hur mycket ni har väntat, med SPÄNNING, på att jag skulle vakna upp ur denna dvala. Så nu kära vänner kan jag meddela er alla, God morgon världen! Dags för min otroligt spännande semester att dokumenteras så att ni alla kan ta del av den och känna samma ljuva känsla som jag har känt under tre veckor nu.

Innan semestern gjorde jag en lista. Jag gillar listor. Livet blir så mycket lättare att leva med listor. Listan var över saker jag skulle få gjorda under min ledighet. Så jag har bockat av, en efter en. Träffa Johan, check! Roadtrip, check! Bada, check! Konsert, check! Äta glasspråm på DB, check! Sova i hammocken, check! OC-maraton, check! Ja, som ni ser har det ju varit en helt outstanding semester!

So, let´s take it from the beginning. Blev hämtad på tågstationen och skjutsad hem där huset var fullt med släkt och släkts respektive. Det åts, gladdes och badades. Härligt! Nästa dag träffade jag Johan på Bjuråkersstämman och min själ fröjdades. Vi gjorde det där vanliga man brukar göra när man kommer hem och träffas för första gången på läänge; alltså pratade härliga gamla minnen och hånade infödingarna.

Jag och Tater nuts var tvungen att stilla våra Seth Cohen-lustar så vi körde OC-maraton. Kan dock inte påstå att det stillade mina lustar. Snarare tvärtom. Den där Seth alltså, ojojoj. Skönare personlighet får man ju leta efter. Tater nuts hade nåt sjukt begär på Leonardo Di Caprio så det blev en del sånt också. Men det var bara hon som stod för begäret där. Vi såg bl a Leo i Inception. Otroligt bra film! Men oj så många frågor vi hade efteråt. Vi kände oss helt förvirrade ett tag där.

Det har blivit mycket häng med Tater nuts på semestern. Vi drog iväg till Bergsjö……jag vet, låter ju helt usla tragiskt, MEN…han den där Philippe (om han nu stavar så) var ju inte helt fel. Även att vi masade oss iväg till Östersund och gick på Yran en dag och upplevde den ultimata festivalstämningen…Regn, regn och åter regn. Ständig fukt. Stora, fula och orangea regnponchos. Skor så genomblöta att fotsulorna blev helt skrynkliga och färgen på mina skor spred sig invändigt och gjorde mina fötter helt blåa så det såg ut som jag hade kallbrand. Mina tår är fortfarande lite blåaktiga…Men skitsamma, Johnossi var ruskigt bra iaf.

På min semester har jag passat på att hänga med det lilla barnet Ester och varit så mostrig man kan vara. Jag lyckades axla rollen väl. Jag har gullat, gosat och pussat på det lilla charmpaketet. I think she likes me. Få se, vad jag gjort mer…Jo just det, jag har fyllt år och ätit tårta. Yehey!

Men det har ju inte bara varit frid, fröjd och regnbågar. Det verkar som diverse olika arter ur djurriket har konspirerat och gaddat ihop sig mot min familj och vårt stackars hus. Det har kryllat av harkrankar. Harkrankarna har ätits av fåglarna. Fåglarna har bajsat ner hela vår altan och utemöbler och även lämnat golvet och marken full med harkranksben. Överallt! Ben här, ben där. Bajs här, bajs där. Det såt ut som ett krigsfält. Massaker. Verkligen överallt. Man kunde knappt ställa ner foten utan att kliva på bajs eller ben. Och inte nog med det, rävarna bestämde sig tydligen för att bästa platsen att lägga sin avföring på var vår altan och gräsmatta. Och det var inte bara vanlig hederlig avföring, nej de var tvungna att bajsa ut halvätna råttor mitt på golvet. Vi var helt usla utsatta! Why us?! Apropå harkrankar föresten…jag och Sofia blev attackerade av en sådan förskräcklig varelse när vi satt inklämda i bilen och vi dog nästan…Skrek i panik iaf.

Craaap. Nu ösregnar det!

2 kommentarer:

  1. haha! vi har ju haft några rätt så fantastiskt sköna veckor här hemma. saknar dig så! blir så tomt på en gång. but hey, snart kommer jag till öret och då blir det reunion igen=)

    kram!

    SvaraRadera
  2. De berättade hemifrån att de träffade dig och johan på bjuråkersstämman. Då längtade jag minsann hem!

    SvaraRadera