torsdag 21 juli 2011

Hångel och makaroner

Sådärja, nu tycker jag att det är dags att författa några enkla rader igen efter ett ganska långt semesteravbrott. Japp, nu är man tillbaka i arbetslivets gråa vardag igen. Lite smått pest och ödeläggelse sådär. Det är bara att stå ut antar jag.

Hade en rackarns bra semester iaf. En semester som förgylldes av familj och fantastiska vänner. Det har varit midsommarparty, det har varit krogbesök, det har varit förstämma med tokdans till franskt klezmerband, det har varit mysig Delsbostämma, det har varit konsert med finsk munspelskvartett och röj till Scaramanga. Härligt häng med bästa Tater Nuts och besök av Ida. Ett antal besök hos Grindsäters, varav vid ett av dem så utlovades det hångel och makaroner....men nej, det blev varken hångel eller makaroner. Påskmust dock. Får väl duga.

Ja hörrni, det hände så mycket roligt under semestern. Är sjukt nöjd. Men nu när den är över och jag är tillbaka här i trök-öret så tar det inte lång tid för depressionen att sätta in genom att man tänker tillbaka på den underbara tid man hade och börjar desperat att längta tillbaka. Rädda mig från eländet! Ge mig några tröstande ord. Jaja, nu har jag ju en sprillans ny tv att titta på iaf. Yehey! I helgen kanske det blir disney-maraton. We´ll see about that.

Då avslutar vi med bilder på det rara lilla syskonbarnet och ett tips på bra mysmusik: First Aid Kit. Jag gillart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar