lördag 17 december 2011

Upptäckt

Jag har gjort en upptäckt. En vän fick mig att inse detta. Och detta är att jag tydligen dras till feminina män. Nu menar jag inte feminina in the gay-way.Eller det vet jag ju egentligen inte, vissa av dem kanske är gay utan att jag vet om det. Men jag menar the gay-way som i väldigt, väldigt feminin. Jag vill ha dem bara lite sådär smått feminina. Män som inte är så väldans maskulina helt enkelt. Ja, jag tänker tillbaka på många av mina forna kärleksintressen och sådana jag finner attraktiva för tillfället och inser att detta till stor del stämmer. Så alltså, ingen karlakarl för mig inte! Om det inte är James Bond. Då kanske jag kan fundera på saken. Fast då ska det vara en snygg James Bond.

Igår var jag på mitt livs första disputation. För de som inte vet vad det är, enligt Wikipedia: när en doktorand inför publik försvarar sin doktorsavhandling. Det var en av våra läkare som var dagens huvudperson. Allt var på engelska vilket gjorde det aningen svårt att hänga med i alla medicinska termer, men det jag fattade var väldigt intressant tycker jag. Och jag måste säga att jag är sjukt imponerad av honom! Ja, egentligen av alla som utsätter sig för något dylikt. Han var så duktig. Verkade helt kolugn. Hade svar på alla frågor. Förstod den danska engelska som hans opponent talade (bara det ger en stor eloge!). Rackarns vad han har varit ambitiös! Jag skulle aldrig ha tålamod för att forska. Och jag skulle ju kissa på mig av nervositet om jag skulle sitta där på en scen inför publik och bli grillad av nån professor. Som sagt, sjukt imponerad!

Snart vankas det julfirande med mina kära föräldrar och resten av the family. YEY!!!! Längtar ihjäl mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar