torsdag 28 juni 2012

Midsommarhelgen i skrift


Tänkte att jag skulle följa upp föregående inlägg med lite text också. Så alltså, midsommar. Jag fick göra den efterlängtade resan hem till kära föräldrarna. Sen var det möhippedags för söta brasilianskan. Vi tänkte att vi skulle visa henne en äkta svensk midsommar. Så det var midsommarkransar, små grodorna, sill, potatis och snapsvisor utan snaps. Hon fick även plocka sju sorters blommor att lägga under kudden för att drömma om den hon skulle gifta sig med. Man får ju hoppas att hon drömde om den tilltänkte brudgummen…Det tror jag nog, de är så söta tillsammans!

På kvällen var det midsommarfest med maskerad. Jag hade utklädningsångest men tillslut blev det nån slags fransman av mig iaf. Vi hade privilegiet att få live-uppträdanden från Lady Gaga. En mycket trevlig kväll. 

Dagen efter passade jag på att mysa med systern och de små barnen. Träffade lille Telonius (Tellus, Telle, Monken, Monky – kärt barn har många namn) för första gången. Han verkar vara en skön kille. Han blir nog en bra klätt-hövding en dag, när han ska ta över rollen efter Klätt-Leffe. Hövding Klättus. Ja vi får väl se. Klätt-folket behöver en värdig ledare. Nej nu måste jag sluta med mitt klätt-prat, det är ju ingen annan än klätt-fia som fattar. Så nu lämnar vi det där.

Midsommarhelgen avslutades med hästhoppning. Ja hör och häpna.

Det var midsommar det. Snart är det helg igen. Imorgon kväll ska jag minsann på spökvandring på slottet. Kul!!! Man får ju hoppas att spökena är vakna. Eller så ska man inte hoppas det. Jag vet inte. Men de borde de väl vara, sena kvällar och nätter är väl deras prime time. Jag är sjukt peppad iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar