söndag 3 juni 2012

Amazing!

Gosh, en sån bra helg jag har haft. Regnet, blåsten, kylan och fuktiga kläder förstörde det hela lite men förutom det så har det varit fantastiskt. Jag åkte till Stockholm för att gå på The Tallest Man on Earth-konsert. Jag hade höga förväntningar. Kände på mig att det skulle bli fenomenalt. Och det blev det. Först fick vi höra Idiot Wind som förband. Hon är tydligen The tallest mans (eller Kristian som är hans vanliga namn) fru. Visste inte det innan, men anade det när de sjöng sista låten tillsammans, stod jättenära varandra och sjöng in i samma mick och tittade varandra kärleksfullt i ögonen. Det var så fint. Så sött. Men ja, det var ju sista låten det. Resten av konserten var helt sjukt bra! Det var han och hans gitarrer och ibland tog han sig an pianot. Han är så rackarns duktig på att spela. Han har så underbara låtar. Snygg, rolig, skön, cool.....ja, han har ju allt den mannen. Jag älskar t o m hans skitnödiga rörelser på scenen. Han var bara så cool helt enkelt. Jag är så glad att jag fick uppleva detta. Det enda dåliga med kvällen var att jag inte kunde dokumentera upplevelsen så bra som jag ville. Jag förbannar min usla Sony Ericsson Xperia from hell som har sämsta kameran ever!
Om ni undrar varför kameran rör så mycket på sig är det inte för att jag är så ostadig på handen utan för att jag förgäves försöker hitta nåt sätt att zooma in med min usla skittelefon under tiden jag filmar. Men nej, nåt sånt gick inte att göra. Så bättre än så här blev det inte. Jag får nöja mig med att ha allt i hjärnans minne. Käre värld, jag måste köpa en I-phone!

Dagen efter väcktes jag av suspekta stönljud kommande från nån granne. Vet inte riktigt vad det var som lät och jag vill nog inte veta heller. Jag försökte ignorera ljuden, men de hördes ganska väl. Jaja. Senare kämpade jag och min kusin oss genom regn och storm för att ta oss till Fotografiska Museet och titta på coola bilder. Sen tog vi en sväng in på slottet och var turistiga. Det var trevligt. Sen åkte jag hem igen. Och då fick jag träffa min kära vän som just kommit hem från att ha bott i USA i tre månader. Vilken glädje! Som sagt, en mycket bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar