lördag 25 januari 2014

Saturday night

Sitter i mysbelysning och lyssnar på Vivaldi. Tänkte att det var ett perfekt tillfälle att dela med mig lite av det som hänt i mitt liv den senaste tiden. Låt se...

Jag och Charlotte hade Lord of the rings-maraton för ett tag sen. Alla tre filmerna, extended version. Det tog cirka 11 timmar. Och då tog vi inte speciellt långa pauser heller. Crazy! Men det var väldigt kul att se filmerna igen. Har ju visserligen sett dem några gånger. Men det var längesen jag hade sett dem då så det var kul att få Aragorn-tråna lite grann igen. Gosh, het! Och så glädjen att få se och lyssna på Pippin igen, den skotske raringen. Ja, det var trevligt helt enkelt.

Ida tog sin socionomexamen nyligen så det var det lite firande där. Hon fick konsertbiljetter av mig och Judith till Bo Kaspers Orkester i mars. Har inte lyssnat speciellt mycket på dem, men tror nog att det kommer att bli en bra kväll.

I torsdags var jag och Charlotte på musik-quiz. Jag älskar quiz!! Det är så roligt. Det gick dock inte speciellt bra för oss. 77 rätt av 110. Ändå mer än hälften, så vi var ganska nöjda iaf. Som sagt, älskar quiz. Tittade på På Spåret i går. Varför ska det vara så sjukt usla svårt hela tiden. Jag kan möjligen någon enstaka följdfråga ibland. Och musikfrågorna brukar kunna gå ibland. Men jag kan i princip aldrig lista ut vilken stad de reser till. Men, i går lyckades jag lista ut Moskva på 10 poäng. Mäkta stolt!!! Och så klarade jag nån musikfråga. Sen gick det utför.

I dag har jag varit pysslig och fixat lite nya tavlor till min lägenhet. Jag är mycket nöjd. Gjorde även min egen version av kylskåps-poesi. Sherlock-poesi, eller rättare sagt Sherlock-quotes. Vilket nästan är som poesi för det är så rackarns bra citat i den där serien att det är ljuvligt för öronen. Som ni märker har jag fortfarande inte kommit ur min Sherlock-bubbla. Nej, det kanske dröjer ett tag. Jag tänker minsann bjuda på en massa underbara citat här, men det får bli en annan gång. Eftersom jag redan kollat klart på alla säsonger nu så nördar jag klipp på Youtube istället. Så här sitter jag för mig själv i soffan och skrattar åt dessa fantastiska klipp.

Hahaha, "Like a fairy". Love it!!!

Apropå Sherlock, eller ja, Benedict Cumberbatch. Såg 12 years a slave på bio för ett tag sedan. Både han och Michael Fassbender i samma film. Det är ju för bra för att vara sant. Men det var sant. Det var ett bra spenderande av tid, titta på dessa finingar. Visserligen var de slavägare, Fassbender en ganska otrevlig sådan. Men ändock så rackarns heta.

Ser fram emot en massa nya filmer som ska komma under året. Får se om jag i år kan klå antalet biofilmer under förra året. Tror det blir lite svårt, men vi får väl se. Detta år ser jag fram emot att se The secret life of Walter Mitty, Frozen, RoboCop (kanske, men i så fall enbart för att snygg-Kinnaman är med), Austenland, Snowpiercer, American hustle, Inside Llewyn Davis, August: Osage County (Cumberbatch!), The Grand Budapest Hotel, Captain America: The winter soldier, The amazing Spiderman 2, X-Men: Days of future past (Fassbender!), The hunger games och så förstås sista Hobbit-filmen. Nämnde ju The Grand Budapest Hotel, som är gjord av den underbart konstige Wes Anderson. Gillar hans filmer, ser mycket fram emot denna. Men apropå honom, såg på Saturday Night Live en kväll för ett tag sedan. Brukar inte tycka de är så roliga, men det jag såg då skrattade jag högt åt. Det var en parodi på Wes Anderson. Så klockrent! Eftersom det faktiskt är Saturday night nu, så att säga, så tänkte jag avsluta inlägget med detta roliga klipp:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar