måndag 13 oktober 2014

Konst

Jag och mina roommates har bestämt oss för att inte dras ner i all negativitet på jobbet. Vi ska försöka koppla bort den dåliga stämningen och se till att ha roligt tillsammans. Och vi kan ha väldigt roligt tillsammans när vi är på bra humör. Så hoppas vi kan hålla oss på bra humör helt enkelt. För ett tag sen pratade vi om att måla egna tavlor för att pryda vår otroligt fula vägg. Men det blev liksom aldrig av. Men nu har det blivit av. I helgen såg vi till att skapa våra fantastiskt fina konstverk och idag satte vi upp dem på väggen och hade lite oseriös vernissage. Det var lite smått skämmigt, vi är ju inga Da Vinci direkt,  men jag måste ändå säga att jag är ganska nöjd. Väggen är nu så mycket roligare att titta på. 
De är lite sneda och skeva och smått fragila. Man får ju åtminstone hoppas att de sitter kvar på väggen. Men man vet ju aldrig med alla dessa sprängningar nu för tiden utanför jobbet som får huset att skaka lite lätt ibland. Ja, det håller ju att på att byggas och grejas utanför och ett par gånger om dagen hör vi först varningssignalen inför sprängningen. Då säger vi farväl till varandra och tackar för vår tid tillsammans, för säkerhets skull liksom, ifall att huset skulle rasa. Sen smäller det lite. Hittills har huset stått kvar.

Nej nu är jag trött. Dags att sova.

1 kommentar: