lördag 25 oktober 2014

Grekland

Oh sweet Saturday, I love you so much. Det är så underbart gå hem från jobbet på fredagar och veta att när man lägger sig på kvällen behöver man sedan inte vakna upp till ljudet av nån usla väckarklocka tidigt på morgonen, man kan bara vakna när man vaknar och sen bara ta det lugnt och äta mysfrukost och lyssna på bra musik. Just den här lördagsmorgonen var det dock lite tvätt att ta hand om också, men äsch, känns ändå väldigt skönt. Vädret ute suger dock, men å andra sidan, perfekt filmmysväder. Sånt gillas ju.

För en vecka sedan vaknade jag upp i ett varmt och gött Grekland, idag vaknade jag upp i ett grått, regnigt och kallt Sverige. Suck. Jaja. Grekland iaf, det var ju underbart. Tillbringade några dagar med fina vänner i Thessaloniki. Det var oftast varmt och soligt, lite kallare på kvällarna dock. Men mycket, mycket skönare än här. Så kändes ju lite tungt att åka därifrån. Det var väldigt trevligt där iaf. Vi gick omkring i staden, tittade på utsikter, fikade, åt, blev bjudna till en grekisk familj på middag, badade och hade det allmänt gött. Måste nog säga att det roligaste var när vi fick åka ut på landet till den där familjen. God mat fick vi. Och familjen var ju hur mysig som helst. Så otroligt söta barn. Jag som inte ens gillar barn. Men dom barnen var svåra att inte gilla. Sen så var det ju väldigt kul att få hänga med våra två vänner som nyligen flyttat dit. Ja, jag är mycket nöjd med resan. Även om det inte bådade gott i början när jag först glömde mobilen och fick springa mig svettig och hes från tågstationen och tillbaka för att hämta den, sen glömde pengar och kontokort i bilen och fick åka tillbaka från hotellet till långtidsparkeringen för att hämta dem och sen till sist när vi kom till flygplatsen morgonen efter och såg att kön till säkerhetskontrollen var aaaaslång och vi insåg att vi inte skulle hinna tills gaten stängde. Men som tur var så höll de den öppen längre så att vi hann med ändå. Sen flöt det på bättre resten av resan.

Nåt annat positivt som tydligen kan hända ibland är att en läkare på jobbet kommer in med en chokladask som tack för gott samarbete. Och det hände oss. Sånt gillas. Sånt ger ett stort plus i kanten för denne läkare. Sånt glädjer och värmer i hjärtat. Sånt är gott i munnen och magen. Mer sånt!