måndag 14 september 2015

En ganska bra dag

Vissa låtar kan man bara inte få nog av. Visst, fascinationen avtar oftast efter ett tag, men man vill ändå inte riktigt sluta lyssna på dem. Denna låt är en sån för mig. Jag kan inte riktigt förklara varför jag gillar den så mycket. Den är bara sjukt bra helt enkelt. Musikvideon är dock fruktansvärd. Och för att inte tala om sångarens frisyr. Kära nån. Ja men videon iaf, man tycker ju att till en sån fantastisk låt borde man kunna göra en riktigt cool typ postapokalyptisk video. Nåt snyggt. Men icke! Mjukisdjur som fajtas. Suck.

Tycker att Imagine Dragons har gjort en del bra låtar faktiskt, utöver denna. Och måste säga att jag är lite sugen på att se dem live i Stockholm i oktober. Äh, jag får nog nöja mig med U2. Fatta,  jag ska på U2-konsert!!! Ballt!!!

Idag har varit en ganska bra dag. Känns alltid gött att ha såna dagar eftersom de inte kommer alltför ofta. Visst, vissa ständiga problem som jag inte blir av med förstås. Men i det stora hela har jag nog känt mig ganska glad. Jag drog ännu en gång på mig sköna, gröna landstingspyjamasen, mössan och munskyddet och begav mig in i operationssalen för att titta på en operation. Denna gång en enukleation, d v s borttagande av ögat. Låtar asäckligt, jag vet. Ja, det var ju inte mysigt direkt. Men jag tycker det är så fascinerande. Väldigt intressant och tufft att få se. Och detta med bästa läkaren som förklarar allt han gör så bra. Ja som sagt, det var en bra dag.

Såg The man from U.N.C.L.E igår. Rackarns vad jag gillade den filmen. Kan dock hända att jag tycker så mycket om den för att Armie Hammer var så het. Och Henry Cavill är ju inte heller helt fel att titta på. Sen är ju den där Alicia Vikander en väldigt talangfull skådespelerska också. Guy Ritchie har ju gjort många bra filmer tycker jag. Och ofta väldigt snygga filmer. Tycker den här filmen var riktigt snyggt gjord. Och jag är ju lite svag för typ allt som har med 60-talet att göra. Det var så snygga kläder och bra musik. Ja jag rekommenderar den helt enkelt. Men hörrni, Alicia är tydligen tillsammans med Fassbender. Det tycker jag inte om.

That´s all. Hörs hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar