tisdag 8 mars 2016

Who run the world? Girls!

Nu mamma, nu blir du väl glad?! Ett nytt blogginlägg. Ja det kanske har dröjt lite väl länge. Och egentligen vet jag inte vad jag ska skriva om. Men jag testar.

Det har varit Oscarsgala. Och det blev svensk vinst!! Coolt tycker jag, att Alicia Vikander fick pris för bästa kvinnliga biroll vilket inte har hänt för en svensk på flera flera år. Har inte sett filmen hon fick en Oscar för än (The Danish Girl) men jag tycker att hon är en väldigt bra skådespelerska. Så hon förtjänade det nog. Är dock fortfarande lite sur och aningens svartsjuk på henne för att hon har den hetaste pojkvännen. Suck. Michael Fassbender, you should be mine. Oh well. Livet är orättvist.

Leonardo DiCaprio fick äntligen sin välförtjänta Oscar för sin roll i The Revenant. Höll ju förstås starkt på Fassbender som vinnare, men Leo var värd att vinna med. I alla fall, The Revenant, mycket bra film. Fantastiska skådisar med. Leo, Tom Hardy, Domhnall Gleeson (kan inte uttala hans namn rätt, så nu för tiden benämner jag honom redhead, enklare så). Gleeson var även med i en annan nominerad film, Brooklyn. Den var helt okej, men inte så mycket mer än så. Förstår inte hur den kan ha varit nominerad till bästa film.

Spotlight vann dock bästa film. Det hade jag inte trott. Men det gjorde mig glad. Det var den helt klart värd även om jag nog trodde och ville att The Revenant skulle vinna. Spotlight är riktigt bra, men kan ju inte påstå att det händer jättemycket. Lite seg ibland faktiskt. Men viktig och väldigt intressant. Katolska präster och sexuella övergrepp på barn. Usch och fy!

Träffade min homie Sofia förrförra helgen. Lovely! Vi planerade Skottland och annat skoj. Lyssnade på bra musik, dansade och spelade in ett antal dubsmashar. Åh vad jag längtar tills det är dags för Skottland!!!

Hörrni, i dag är det tydligen internationella kvinnodagen. Så för att komma i rätt stämning lyssnar jag på Beyonce. Då känner man riktig girl power och vill bara ut och rule the world med sina gal pals. Känns som att det är det absolut rätta att lyssna på en dag som denna. Run the world med Beyonce på hög volym. Women unite!

Apropå Beyonce. Hon, Bruno Mars och Coldplay uppträdde ju på Super Bowl. Coldplay är ju alltid bra. Chris liksom. Man bara älskar ju honom. MEN, alltså, vilket rackarns snyggt dansnummer Bruno Mars och Beyonce hade. Jag har kollat på det om och om och om igen x flera. Den där Bruno är så sjukt duktig på att dansa. Avundsjuk! Och jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på Uptown Funk de senaste veckorna. För många gånger förmodligen. Men det kan inte hjälpas. Den är så peppande! Och man kan ju inte vara still. Man vill bara släppa loss och dansa lika bra som Bruno.
Försökte ha klippet med här men det fick jag tydligen inte. Men se klippet på denna länk:
https://www.youtube.com/watch?v=L_Hgh7sPDLM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar