måndag 24 maj 2010

Borås

I helgen har jag varit i Borås. Borås! Jag hälsade på min darling friend Sofia. Förra gången jag var och hälsade på henne i Borås regnade det typ hela helgen. Sofia blev nedstänkt av en usla Boråsbilist. Nu när jag kom till Borås störtregnade det. När vi gick ner mot stan blev Sofia nedstänkt av en usla Boråsbilist igen. På i precis samma ställe som förra gången. Weird. Och det är lite det som är ursprunget för både min och Sofias stora Boråsdiss. Regnandet. Det regnar tydligen alltid där. Så i helgen har vi skyllt i princip allt dåligt i våra liv på just Borås genom att allt som oftast utbrista i ett "himla Borås" när vi blev irriterade eller på något sätt bittra. Till vår förvåning blev det dock ganska mycket sol i helgen ändå. Men vi fortsatte dissen i alla fall. Det var så enkelt att bara ha nåt konkret att skylla allt på.

Men iaf, vi hade det väldigt trevligt tycker jag. Det är alltid en sån glädje när jag får träffa min kära vän. Vi är så synkade liksom. Hon är ju nästan den enda som förstår mig. Vi har gjort så mycket lajbans. Vi har diggat till Queens Bohemian Rhapsody. Gallileo! Gallileo! Gallileo Figaro! Ja, så har det låtit under större delen av min Boråsvistelse. Vi har även shejkat loss med några fräscha praktiska lovsångsdancemoves från youtube. Mina favoriter var "Prisande pekfingret", "Jerikos murar faller", "Moses delar havet" och såklart klassikern "Andligt berusad". Haha, ja ojojoj, det var är koreografi av ruskigt hög klass. Något utan dess like.

Vi har haft många djupa samtal...samt många mindre djupa samtal. Ganska många obehagliga samtal faktiskt. Varför lyckas man alltid komma in på sånt. Det var barnafödande, bajs och brutna svanskotor. Och det värsta var att allt hängde ihop också. Det var liksom samma konversation och ämnena hade med varandra och göra. Mer än så tänker jag inte dela med mig. Men usch, det var inte något jag rekommenderar som spontant samtalsämne vid middag... eller vid pinsam tystnad för den delen. Det borde aldrig talas om faktiskt. Huga!

Annat som har hänt är att vi var på konsert med "First Aid Kit". Mycket bra! Två systrar med otrolig talang och sen satt det inte helt fel med en söt trummis heller. Vi var även på bio och såg Nowhere Boy som handlade om John Lennon. Helt okej film. Åh, Beatles är så bra!

Såg även en mycket djupt störande websida för en creepy ny kyrka med en pastorsfru som hade spelat in filmer med sjukt pinsamma danser. Men det var så obehagligt så det nämner jag inget mer om.

I det stora hela, en mycket bra helg. Nu längtar jag till sommar! Sommar och party! Wohoo!

1 kommentar:

  1. åh, riktigt bra sammanfattning av denna roliga kyrkjours-helg! samtalen var som sagt inte så rumsrena hela tiden... men vi var iaf rätt andliga emellanåt och diskuterade gud och anden och himmel och helvete, but then again, är det kyrkjouren så är det=)
    Längtar tills midsommar!

    SvaraRadera