fredag 28 maj 2010

Hey man, I just want some muesli

Åh vad jag älskar dom. Jag älskar Flight of the conchords. De är så bra. Så sjukt roliga. Så otroligt fyndiga. Var får de allt ifrån? Jag vill också ha deras genialiska fantasi. Detta inlägg får bli en hyllning till dom.


"You don't know where you're going, you cross the street. You don't know why you did,
you walk back across the street".

"You know you're not in high finance considering getting second hand underpants.
Check your mind, how'd it get so bad? What happened to those other underpants you had". HAHAHAHA!

Ah, arbetslöshet. Vilken tid det var! Jag tycker de gestaltar livet som arbetslös väldigt bra : "When you're unemployed there's no vacation. No one cares, no one sympathizes, you just stay home and play synthesizers". Jodu. Been there, my friend. Jag var ju lite utav ett synthesizergenious på den tiden. Det är vad som händer med arbetlösa. Men nu har jag ju jobb så nu har den talangen tyvärr sinat.

Jaha, hörrni. Det känns lite konstigt det här. Ja, alltså, att Sverige inte ska vara med i Eurovison i år. Men egentligen, varför sörja över det. Jag tänker inte göra det iaf. Även om jag hade planerat in att ha Eurovisionkväll på lördag. Men nu slipper jag ju det. Alltså, jag har funderat. Det har ju bara gått sämre och sämre för vårt land i den där tävligen på senare år. Och alla har varje år blivit så häpna för att vi svenskar tycker ju alltid att vårat bidrag är det bästa av det bästa. Men jag tror seriöst att det är nån slags komplott bakom det här. Jag tror att alla de här andra mysko länderna där ute av någon anledning hyser agg mot vårt kära Sverige och därför har ingått i en kollektiv diss av vårt land bara för att vi inte anammar resten av Europas weirdo kultur. Och då tycker jag som så, Fine! Vi behöver väl inte Eurovision. Jag tycker vi kan sluta med det här nu. Jag tycker vi totaldissar Eurovision hädanefter istället för att sjunka ner till resten av Europas eurotrashnivå. Varför inte bara bryta oss ur Europa och bilda vår egen värdsdel. För vi svenskar är ju gräddan av allt liv här på jorden......ja men i Europa åtminstone...eller...

Idag var det strömavbrott på jobbet. Jag bara satt där och hade ångest för alla som möjligtvis satt fast i en hiss där nånstans. Jag skulle ha fått sån panik! Om jag inte satt fast med nån snygg läkare förstås....då kanske jag skulle uthärda.

Nästa vecka ska jag lära mig hjärt- och lungräddning. Så då kan jag rädda er alla. En bra egenskap för en kyrkjouren-medlem tycker jag. Hurra! Nu är det dags för fredagsmys. Ajöken!

2 kommentarer:

  1. åh, nu blev jag fotc-sugen!! får titta i sommar=) ..."Check your mind, how'd it get so bad? What happened to those other underpants you had" hahaha!!

    SvaraRadera
  2. i agree, de ar faktiskt kanonbra! jag hade inte lyssnat sa mycket pa dem innan jag akte, men har ar det liksom oundvikligt. jag kan fraga efter en autograf at dig ifall jag stoter pa jemaine pa gatan :)

    SvaraRadera