söndag 12 juni 2011

Bröllopsfeber

Jodå, då har ännu en i syskonskaran gifts bort. Det var inte jag den här gången heller. Nej, det får väl vänta ett tag till då. Men en bror har nu gett sig in i äktenskapet. I helgen var det dags. Han fick promenera in i kyrkan med en bruten arm. En bruten arm några dagar innan bröllopet var inte helt förvånande när det är min bror det handlar om. Men det gick ju bra, han blev gift ändå.

Nästa helg är det bröllopsdags igen. Två av mina kära vänner hemifrån. Åh så kul det ska bli. Men nu har ju jag fått lite bröllopsfeber och har lite smått börjat planera mitt eget bröllop...som förmodligen aldrig kommer att bli av. Men drömma kan man ju göra. Det blir dock inte så mycket planering av hur allt ska se ut, med klänning och allt, utan snarare vilken musik som ska vara med. Musiken är ju typ viktigast av allt. Om jag får ansvaret för musiken så kan min blivande livskamrat välja kläder till oss och sånt. Det blir bra...

Men innan det faktiskt är dags för ens bröllop så måste ju nån karl "pop the question" så att säga. Då vill jag ha det här frieriet:

Japp, så ska det va! Storslaget! Så sjukt sött.

Oh dear, love is in the air!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar