lördag 19 november 2011

The swinging 60´s

Oh dear. Mitt huvud gör ont. Min kropp värker. Jag känner mig lite lätt mörbultad. Mer än lätt faktiskt. Jag har zumbat massor idag. Har varit på zumbamaraton. Jobbigt, men sjukt roligt!

När jag gick i gymnasiet hade jag en period då jag var besatt av 60-talet. Jag älskade det mesta med det, speciellt musiken och modet. Jag förstår varför, detta årtionde verkar ha varit ruskigt coolt. Jag hade också velat vara med där. I alla fall, nu ska vi snart ha fest på jobbet och man ska då gärna ha nåt 60-taligt på sig. Så det ska jag förstås försöka fixa. Ska bil kul. Allt detta prat om 60-talet nu har gjort att jag smått återvänt till min besatthet. Här spelas 60-talsmusik för glatta livet. Lovin´ it! Här googlas på bilder på ikoner från denna period. Fy vad snygga alla är! Som Twiggy t.ex.

Efter all denna zumba känner jag mig välförtjänt av en skön filmkväll. Så det får det bli nu. Fast kanske snarare tv-kväll. Funderar på att se nåt avsnitt av Mad Men med tanke på allt 60-talsprat. Och kanske lite American Dreams. Jag har annars också börjat tittat på Pan Am, vilket gör mig ännu mer besatt av detta fantastiska årtionde. Mer 60-tal åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar