tisdag 21 februari 2012

Nerdy nerdy nerdy

Jag har tråkigt. Så jag har gjort en nördig lista. En tv-lista såklart. Sjukt nördigt!

Bästa karaktärerna på tv: 

1. Sylar (Heroes)
2. Jim Moriarty (Sherlock)
3. Sherlock Holmes (Sherlock)
4. Samuel Sullivan (Heroes)
5. Hawkeye Pierce (M*A*S*H)
6. Tony Hill (Mord i sinnet)
7. Sheldon Cooper (The Big Bang Theory)
8. Jess (New Girl)
9. Spencer Reid (Criminal Minds)
10. Seth Cohen (The O.C)

Vad får vi ut av denna lista? 
1. Egentligen har jag ingen speciell ordning på dem, men ändå av en händelse så hamnade listans alla tv-skurkar i topp 4 vilket skulle kunna betyda att jag verkligen gillar tv-skurkar. Och det gör jag. Speciellt dessa tre (Sylar, Moriarty och Sullivan). De spelar onda på bästa sätt. Man kan inget annat än att beundra. Ont är hett!
2. Nio av tio är män. Det har jag ingen bra förklaring till. Det är väl bara det heterosexuella i mig. Jag dras till män helt enkelt. Men nr 8 är sjukt rolig, fast hon är tjej. Ok, lite väl over the top ibland, men äsch. 
3. Sex av tio har ett namn som börjar på S. Finns det nån mening med det? Skulle inte tro det.
4. Jag måste ha ett ganska ospännande liv med tanke på att en sån här lista har blivit till. Käre värld vad tragiskt!

Varför de andra är med på listan får ni ta reda på själv genom att titta på serierna. Och då kommer ni inse att jag har rätt. Nej nu får jag ge mig. Dags att låta hjärnan tänka på nåt annat än tv ett tag. Kanske inte låta den tänka alls föresten. Sova kanske vore nåt. Ja, lite fika först så. Sen natti natti. Hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar