fredag 2 mars 2012

Vårkänslor

Det är vår i luften. Det innebär bar mark och en massa grus i skorna och ögonen. Men det kan ju vara så att våren bara gör ett kort gästspel. Snart kanske vintern drar tillbaka över oss igen. Men den dagen, den sorgen. Nu tänker jag välkomna våren med en ny spellista på Spotify. Med låtarna som ger mig vår i själen. Eftersom jag nu tydligen har börjat med listor här på bloggen så kommer här en till. Best of min "Släpp fångarne loss, det är vår-lista":

* The Kooks (de var de första jag tänkte på för den här listan faktiskt. Ruskigt vårigt!)
* Shout Out Louds  (funkar lika bra på våren som på sommaren)
* My moon my man och 1234 med Feist
* Bohemian like you - The Dandy Warhols
* Jet (det var tider det, när vi shejkade loss till Jets "Are you gonna be my girl". Ah, sweet memories)
* The Killers
* Suffer for fashion - Of Montreal (Även Requiem for O.M.M 2 tack vare den fantastiska serien O.C)
* Mycket av musiken på O.C:s soundtrack
* New slough - The Blue Van (vilka i hela friden är The Blue Van? I don´t know. Men denna låt är ju tokbra)

Ja, där har ni några godbitar av vad som strömmar in i mina öron för tillfället. Så roligt var det....

Nu är det fredag! Det ska jag fira med att titta på en av världens bästa serier. Om ni gissade Sherlock....så gissade ni naturligtvis helt rätt.

It´s just brilliant!


1 kommentar:

  1. Hej Jéssica!

    Det blir svårt att säga adjö till min familj, men jag är glad att veta att snart ska jag vara med min älskling! Vi ska gifta oss i Sverige (kanske senare i Brasilien) och jag räknar med din närvaro! Vet du någon webbplats bröllopsklänningar i Hudiksvall? Kram

    SvaraRadera