lördag 10 mars 2012

Kunskapstörst

Jag har nämnt förut att jag önskar att jag vore sjukt allmänbildad så jag kan känna mig smart. Så nu tänker jag minsann ta tag i saken. Jag har börjat min resa mot allmänbildning. Eftersom jag ett tag nu har nött den fantastiska serien Band of Brothers så tänkte det skulle passa bra att börja med Andra världskriget. Så nu har jag sett klart serien. Tittat på filmer och dokumentärer. Läst. Pluggat på lite grann. Förhoppningsvis sitter det mesta inpräntat i mitt minne så jag faktiskt har nån nytta av det jag sett och läst. Jag tycker det är väldigt intressant iaf. Men det här är ju bara början. Jag ska ju lära mig en massa mer om en massa intressanta saker. Och förmodligen slinker det med en del ointressanta saker också. Svårt att undvika. Jaja.

Band of Brothers alltså. Ruskigt bra serie. Bra skådespelare inklusive ett antal snygga skådespelare också. Vem hade trott att pappan till den dötriste Dan Humphrey i Gossip Girl kunde vara så het i uniform, skäggstubb och smuts. Ja, och så var ju favoriten Fassbender med också. Gillart! Nu när jag är klar med den här serien ska jag nog ta mig an The Pacific också. Känns som att den också kan vara värd att se. 


Jaha, kl elva en lördag kväll. Vad ska jag hitta på? Jag tror det får bli lite Saturday night live så här innan läggdags. Ajöss för nu då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar