fredag 7 november 2014

Fredagsglädje

Äntligen! Äntligen är det fredag. Och det har varit en bra dag. Förvånansvärt nog. Och ännu bättre blev den av att ÄNTLIGEN så har en av mina absoluta favoritserier börjat igen efter ett ganska så långt uppehåll. Nu är White Collar tillbaka med en ny och sista säsong. Som jag har längtat efter att få se den där charmige bedragaren Neal Caffrey i rutan igen. Love it!

Förutom ett avsnitt av den förträffliga serien har jag även tittat på serien Peaky Blinders ikväll som jag tänkte rekommendera till er. Tycker den är mycket bra. Brittiska gangsters med Birmingham-dialekt, år 1919-ish. Med fantastiske Cillian Murphy i huvudrollen och en annan top notch-skådis i biroll, nämligen Tom Hardy. Rackarns bra musik, seriemakarna verkar ha lite förkärlek till Arctic Monkeys har jag märkt. Och det är ju inte alls fel. Ja, som ni märker är det ju en serie värd att titta på. BBC kan det där med att göra bra serier. Jag menar, Sherlock, need I say more? Nope. Ska jag klaga på någonting i Peaky Blinders är det väl Sam Neills bedrövliga irländska dialekt. Men det kan jag stå ut med.

Tror jag avslutar denna dag med lite mer serier faktiskt. Lite Elementary kanske. Det blir nog bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar