söndag 24 maj 2015

Eurovision 2015

Det var året 2005. En fantastiskt snygg kille dök upp i tv-rutan, sjöng fint och charmade Idoljuryn...och mig. Det var kärlek vid första ögonkastet. Sedan dess har denne vackre, talangfulle herre haft en speciell plats i mitt hjärta. I flera år har jag väntat på att få se honom stå på scenen i Eurovision och tävla för vårt avlånga land. Och igår kom äntligen den dagen. Han tävlade. Och han vann. Och käre värld vilken lycka jag känner för detta. Fina, fina Måns. Gosh vad bra han var! Gosh vad spännande finalen var! Gosh vilken välförtjänt vinst det var! Jag var så rackarns nervös, kunde liksom inte sitta still i soffan under röstningen. Var helt säker på att Ryssland skulle knipa segern där ett tag. Men så blev det helt plötsligt en totalvändning. Det var längesen jag känt sån glädje måste jag säga.

Måns hade ju helt klart det bästa bidraget. Men hade en del andra favoriter också. Och på slutet visade sig att alla mina favoriter fanns med i topp 10. Oh yes! Kändes bra. Om man bortser från Måns så var min andra absoluta favorit Belgiens bidrag. Väldans bra låt. Söt kille med snygg outfit. Kändes fräscht liksom. Kommer att lyssna mycket på den låten. Var lite emot att Australien skulle få vara med och tävla. Men måste ju erkänna att låten var ganska bra. Så den var ju faktiskt en av mina favoriter. Den var medryckande. Tyckte även Norges låt var bra. Men mest gillade jag nog tjejens röst och otroligt vackra hår. Estland och Lettland var andra favoriter. Varken Rysslands eller Italiens bidrag var i min smak men jag förstod ju snabbt ändå att de skulle bli de största hoten. 

Nä hörrni, tror jag måste försöka se till att ta mig iväg till en Måns-konsert i sommar. Hallå, snart är det sommar! Wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar