onsdag 18 november 2015

Celebrity crush

Jag har fått en ny celebrity crush. Helt oväntat. Ja, helt plötsligt en dag kände jag att, ja, han skulle jag kunna vara gift med. Hade inte tänkt speciellt mycket på karln innan. Visst, har sett några filmer med honom och tyckt att han varit ganska bra. Men jag har aldrig liksom kärat ner mig i honom. Inte förrän nu. Och jag vet inte riktigt hur jag kom på att jag tyckte han var het. Eller jo kanske, han var med i The Graham Norton Show en morgon när jag tittade nyligen. Det måste ju ha varit det som utlöste förälskelsen. Tänkte inte så mycket på det då dock. Men sen efteråt smög det sig liksom på mig. Charmig kille det där. Fint leende han har. Och han kan sjunga också. Yey, han är skotte och pratar med underbar dialekt. Marry me Ewan McGregor! Så nu de senaste dagarna har jag lyssnat mycket på soundtracket från filmen Moulin Rouge eftersom han är med där. Tillslut var jag tvungen att titta på filmen igen, så det gjorde jag igår. Bra film.
Japp, min favoritscen i filmen helt klart. Han sjunger så fint den där Ewan. Och jag älskar tangotolkningen av Roxanne. Får nog ta och se några fler Ewan-filmer nu. MEN...Fassbender är fortfarande number 1. Tro inget annat.

Det finns ju fler skådespelare med skotsk dialekt som är en fröjd att lyssna på. Alltså, James McAvoy, jag skulle kunna lyssna på honom i timmar. Jag vill ha hans röst i mina öron konstant. Typ. Men framförallt, JAG VILL TILL SKOTTLAND! Vad jag tjatar om detta Skottland. Sansa dig kvinna!

Men tillbaka till förälskelse. Visst vore det väl roligare att faktiskt bli kär på riktigt. I någon vanlig dödlig, där man faktiskt har åtminstone en liten gnutta chans att få sina känslor besvarade. Sannolikheten för att det ska hända känns dock obefintlig. Jaja, who knows. Citerar Nat King Cole i låten Nature Boy (eller varför inte Ewan McGregor i Moulin Rouge. Passande nog): "The greatest thing you´ll ever learn is just to love and be loved in return". 
Let´s hope so. Kära nån vad cheesy jag är! Dags att avrunda denna sentimentala smörja innan det spårar ur totalt.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar