lördag 28 november 2015

Advent

Alltså hörrni!! Imorgon är det första advent. Och det är inte ens december än. Och ingen snö. Men vad bryr jag mig om det. Idag har jag minsann pyntat och haft julmusikpremiär. Det känns bra, för jag behöver verkligen få komma in i julstämning nu. Jag behöver en mysmånad att se fram emot. Hoppas verkligen det blir så.

Apropå det här med julmusik, jag har funderat lite på vilken julsång som är min favorit. Jag har inte riktigt haft nån favorit förut tror jag. Man har hört de flesta julsånger så ofta så man har ju tröttnat ihjäl sig lite på dem. Men jag tror faktiskt jag kan säga att jag har en favorit nu. Åtminstone i den här versionen:

Det är ju faktiskt ganska viktigt hur sången framförs också. Tycker Punch Brothers gör en fantastisk version. Gillar även Måns version av "The Angel Gabriel" väldigt mycket. Och så är det ju lite roligt att lyssna på Stefan Sundströms och Jill Johnsons svenska version av Fairytale of New York (En julsaga). Bara för att Stefan är så cool!

Glad första advent på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar