söndag 7 februari 2010

The Darjeeling Limited

Idag har jag tittat på "The Darjeeling Limited". Sjukt bra film! Tror dock många har svårt att förstå det roliga med den. Men jag tycker den är underbar. Och oj vad jag tycker bra om Adrien Brody. Det var inte förrän Tater Nuts påpekade att hon tyckte han var het som jag började inse att, ja, han är faktiskt riktigt het. Hade inte tänkt tanken innan. Konstigt hur det kan va. I denna film är han tokhet med de där fula glasögonen på sig. Ja kära nån. Älskar scenen som är vid 3:50. Och Rolling Stones-låten i början av klippet.

Hur bra som helst. Se den!

Jag har börjat få lite tv-serieabstinens. Nu tycker jag att det är på tiden att det börjar lite bra tv-serier på vardagskvällarna så man bänka sig framför teven varje kväll och fly verkligheten ett litet tag. Jag saknar Grey´s Anatomy. Som jag har längtat efter den. Men vad jag har förstått av tv-reklamen så är det säsongsstart snart. Nice! Hoppas det börjar nån ny toppenserie också. Börjar bli lite uttjatat med Desperate Housewives och de där serierna som alltid går. Dags för förnyelse. Förutom Grey´s då. Det kan hålla på ett tag till.

Jag har bestämt mig för att bli allmänbildad till tusen. Så nu ska jag försöka läsa lite historia och grejer och bli en sån som har svaren på alla frågor. Och bli lika allmänbildad som Tian typ. Undrar hur detta ska gå? Apropå Tian, nu har han dragit iväg till Nya Zeeland och lämnat oss andra kvar här i trög-Sverige med bitter kyla och tråkig vardag. Jaha! Ett helt år kommer det ta innan man får träffa karln igen. Men okej, jag tänker vara glad för hans skull och hoppas han får en trevlig vistelse. Good luck Tian!

3 kommentarer:

  1. o ja, så het! åh, vill också se den igen, får hyra den eller nåt. peace.

    SvaraRadera
  2. jag vill låna den av dig!! den och några andra.. om jag får?? :$

    SvaraRadera
  3. Jag tackar och bockar för lyckönskningen Jessica! /hälsningar från ett nya zeeland där det inte är snöstorm :)

    SvaraRadera