lördag 20 februari 2010

Ja Sverige är ju för underbart

Idag har man känt sig som barnen på Frostmofjället där man kämpat sig fram genom piskande snöstorm med kölden bitandes i kinderna i denna usla karga vargavinter. Med sjalen uppdragen ovanför näsan och mössan ner över ögonen så man knappt ser vart man går. Man kan undra, varför bor vi frivilligt i detta land? Varför utsätter vi oss för denna usla kyla? Jag håller med Kjell:

"Det är fint ute med snö och allt. Men man undrar ändå vem som är den skyldige. Vem kom på idén att vi skulle bo här? Är vi misslyckade som intog Norden när vi egentligen hade haft chansen att äga Spanien, eller Florida? Skrattar de åt oss där ute? Är vi som de som bokade hotellet sist och fick ta vandrarhemmet med toalett ute i korridoren eftersom allt redan var fullbokat? Trodde vi verkligen att det skulle gå att sälja snö och att olja var värdelöst?"

Nu får vi i och för sig skylla oss själva när vi frivilligt gav oss ut i eländet. Kära mor, syster och Ester är nämligen och hälsar på mig för närvarande och vi hade liksom längtat efter och var helt inställda på shoppingdag idag så vi bet ihop och pulsade iväg. Något vi nog egentligen ångrade så fort vi satte foten utanför dörren. Men som sagt, iväg kom vi. Och lite shopping blev det. Ett par röda byxor för min del. Hmmm....inte riktigt likt mig, men äsch, man måste ju leva lite on the egde ibland och prova nåt ovanligt för en gång skull. Det blir nog bra. Ikväll har vi gosat med Ester och skrattat åt hennes flint. Nu sover hon så nu ska det bli Melodifestivalen för hela slanten. Eller ja, för mig iaf, de andra verkar visst ha somnat. Men jag ska kolla på Måns jag! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar