söndag 6 juni 2010

Sommarens soundtrack

Nu har jag den. Listan. Den ultimata. Soundtracket för hela min sommar. Denna sommar ska osa av 60/70-tal och jag ska toknjuta! Där ska jag sitta och lyssna och chilla i solen på balkongen, ute på gräsmattan hemma, på stranden, i bilen, ja you name it....morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll. Passar whenever. Och så med mina Dylan-brillor på såklart. Åh vad härligt det ska bli. Jag längtar till semestern!!!

Alltså, min sommars soundtrack (en del av det iaf):

The Weight - The Band
Sunshine of your life - Cream
Can´t find my way home - Blind Faith
For what it´s worth - Buffalo Springfield
Daydream - The Lovin´ Spoonful
Summer in the city - The Lovin´ Spoonful
Good vibrations - The Beach Boys
God only knows - The Beach Boys
Going up the country - Canned Heat
On the road again - Canned Heat
Gimme some lovin´- The Spencer Davis Group
Keep on running - The Spencer Davis Group
Itchycoo park - The Small Faces
Browneyed girl - Van Morrison
Sunny afternoon - The Kinks
You really got me - The Kinks
Fortunate son - Creedence Clearwater Revival
Wipeout - The Surfaris
A little less conversation - Elvis Presley
Break on through - The Doors
Turn! Turn! Turn! - The Byrds
Wonderful world - Herman Hermits
I´m alive - The Hollies
Wild thing - The Troggs
I can´t get no satisfaction - The Rolling Stones
Get off of my cloud - The Rolling Stones
She´s not there - The Zombies
Time of the season - The Zombies
Feelin´ Alright? - Traffic

I love my list!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar