söndag 11 juli 2010

Twilight

Puh! Det är varmt! Oh dear!

Men jag ska inte klaga. Det är ju sommar! Och jag har bara en vecka kvar att slita på jobbet innan jag ska avnjuta himmelskt underbar semester. Give me a hallelujah for that! Men frågan är, hur ska jag överleva den kommande veckan? Förra veckan var inte rolig. Fy vilket ångest jag genomled. Men 5 ynka dagar till ska jag väl klara av ändå.

Igår var jag och Ida och såg nya Twilight-filmen på bio. Hade inte sett de två första på bio. Vilken upplevelse det var. Jag har aldrig varit och sett en film som gett så mycket reaktioner från publiken. Där satt hur många upphetsade tjejer som helst och gav ifrån sig förtjusta ljud och kommentarer. Det var en massa "åhh" och "ohh" och "nawh" och "åh, han är ju nästan naken". Fy vad jag skrattade. Folk levde sig verkligen in i filmen. Har aldrig varit med om något liknande på bio. Men vidare...filmen då. Jag tycker faktiskt att alla filmerna är ganska bra. Det erkänner jag. MEN... jag tycker även att dom är ganska så löjliga...egentligen. Jag skrattade åt ganska mycket. Alla de där barbröstade killarna som helt plötsligt blir vargar. Är inte det väldans löjligt egentligen. Vampyrer är ju mycket coolare iaf. Så jag ställer mig på Edward-fansens sida. Och all denna ansträngda andning...fast den är ju iofs med i nästan alla filmer. Så det godkänner jag väl då.

Jag kollade igenom vad jag hade för skivor för några dagar sedan och gjorde en glad upptäckt. Så nu har jag återupplevt lite ljuva stämmor från den otroligt söte Denison Witmer. Hittade även en Elliot Smith-skiva som jag bara kände mig tvungen att lyssna på för det var så längesen. Fy vad bra de är. Jag har sån bra smak!

Nej hörrni, nu känner jag att det är dags. Ska detta vara dagen? Dagen då jag äntligen tar mig igenom min första Herman Lindqvist-bok. Ja, jag tror faktiskt det. Idag ska den läsas ut och sen kan jag glänsa med mina kunskaper om Gustav Vasa och alla hans söner. Om jag kommer ihåg nåt d v s. Hörs hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar