fredag 18 december 2015

Oh James

När man inte kommer på nåt att skriva om så kan man ju alltid skriva om Bond, James Bond. Jag kommer inte på nåt att skriva om nu. Så jag tänkte skriva om James Bond.

Det har ju varit en del prat och skrivande om vem som ska ta över rollen som den brittiske agentcasanovan efter Daniel Craig när han beslutar sig för att kasta in handduken. Ja det undrar vi väl alla över. En viktig roll som inte bara får ges till vem som helst. Tänkte att jag skulle dela med mig av mina tankar gällande detta. Som jag ser det finns det två olika typer av Bond. Först den charmiga, lite snobbiga posh-Bond. Han som ser perfekt ut, är urbrittisk och pratar fint. Här passar då egentligen de flesta Bondskådisarna in. Connery, Brosnan och Dalton framförallt. Sen har vi den astuffa, fulsnygga, who cares-pain is temporary-Bond. Han som är stenhård men också sårbar med känslor långt där inne i hjärtat. Där har vi Daniel Craig. Min favvo-Bond. Så vem som ska spela nästa Bond kommer ju att bero på vilken av dessa typer man vill ha. Eller om man vill ha en helt annan typ förstås. Men låt oss hålla oss till dessa två typer. Jag har funderat och jag har kommit fram till några förslag.

Så, om man vill satsa på den första typen är dessa mina bästa kandidater:

*Henry Cavill - Han gjorde ju typ den rollen i The Man from U.N.C.L.E. Och han gjorde den bra. Så varför inte satsa på ett säkert kort.
*Tom Hiddleston - Kanske ser lite för ungdomlig ut. Men har ändå den rätta "fina" looken. Och det "fina" språket. Och så är han ju snygg förstås.
*Jude Law - Ja varför inte?
*Ewan McGregor - Connery är ju skotte. Det är Ewan med. Det borde väl räcka.
*JJ Feild - Han borde jag egentligen inte alls ha med på listan. Han är ju inte britt. Han är ju amerikan. Det blir ju helt fel. Men han känns så rackarns brittisk. Och tror att han skulle kunna passa riktigt bra.

Sen den andra tuffare typen:

*Michael Fassbender - Ja självklart har jag honom med. Fast jag vet egentligen inte om jag vill att han ska spela Bond. Han är egentligen lite för awesome för det. Men whatever. Har dock lite svårt att bestämma vilken Bond-typ han skulle fixa bäst. Han kanske borde vara på första listan. Men hade redan så många förslag där så han fick hamna på tuffa Bond-listan. Tror han skulle klara det faktiskt.
*Tom Hardy - Yes! Han skulle definitivt kunna vara den nya bad ass-Bond. Så cool!
*Richard Armitage - Lite överraskande kanske. Men ja, jag har tänkt lite på saken och kommit fram till att han nog skulle kunna göra en hyggligt övertygande Bond.

Hade tyvärr inte så många förslag på den andra typen. Jag tror helt enkelt att det kommer att bli ruskigt svårt att vara en bättre Bond än Daniel Craig. Han är så rackarns tuff. Men han börjar ju bli lite till åren kommen nu. Vore nog läge att lämna över facklan som det så fint heter. Ska bli spännande att se vem det blir, när det nu blir. Har sett andra förslag på ersättare. Bl a Damian Lewis och Idris Elba...men neeeeej, ta nån av mina förslag!

Hörrni! Över till nåt helt annat. Snart är det jul! Men det är lite dåligt med julstämningen tycker jag. Vi hade i vår familj en tradition förr. Att varje jul kolla på Sissels julkonsert som vi hade inspelad på VHS. Sen hade vi ingen videospelare längre och kunde inte titta på konserten. Så har inte sett den på flera år nu. Men för några dagar sedan kom jag på att den kanske fanns på youtube. Hittade inte hela konserten men några klipp iaf. Hittade mitt favoritframträdande från konserten bl a. Med Triple & Touch och Kalle Moraeus. Så då fick jag lite mer julstämning. Och härlig nostalgi.

Jag var lite förtjust i han Ken. Det var tider det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar