måndag 21 december 2015

The Force Awakens

Jag kan inte påstå att jag är en Star Wars-nörd. Men jag har sett alla filmerna iaf. Och jag tycker åtminstone att de gamla filmerna är bra. Och jag var superpepp på att se den nya filmen nu. Så ok, lite nördig är jag. Men hörrni, den nya, rackarns vad bra den var!! Såg den igår. Kände mig nästan lite lyrisk. Star Wars - The Force Awakens, se den helt enkelt! 5 av 5 toasters! Var så mycket jag gillade med den. Den var snyggt gjord. Älskade den kvinnliga huvudrollen Rey som var astuff. Älskade att karaktärerna från gamla filmerna kom tillbaka (Han Solo, Chewbacca, Leia, Luke). Har haft Han Solo som Star Wars-favvo. Han var bra i den här filmen med. Men nu har jag nog en ny favvo. Poe Dameron, som spelas av fantastiske Oscar Isaac, sjukt bra! Ja och så Rey som sagt. Gillade alla one liners som de lyckats bra med. Var ganska många roliga stunder. Tyvärr lite sorgliga stunder också, ska inte avslöja för mycket dock. Jag vill se den igen. Nu! Nu när jag tänker efter, jag har nog kanske blivit en Star Wars-nörd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar