lördag 8 januari 2011

Hey, I put some new shoes on and suddenly everthing is right

Det stämmer. Lite iaf. Lite bättre blev livet med ett par nya skor. Så han är ju inte helt ute och cyklar den där Paolo Nutini. Men jag hade önskat att verkligen everything is right. Jaja, jag får nöja mig med glädjen över att just ha ett par nya skor. Och ett par gubbskor dessutom. Som jag har letat. I dag slog jag till. Hoppas det var ett bra köp.

Var ute och spatserade lite på stan i dag. Gick och spanade in i skyltfönstren och plötsligt dyker Andreas Weise upp i ett av fönstren. Och Jay Smith bakom en skyltdocka. Det är inte varje dag man får en sådan syn. Sen gick jag in i affären och där vandrade snygg-Olle förbi. Ja men det det var ju kul.

I torsdags var jag på bio med juddan och ida. Jag fick för mig att jag ville se en komedi. Så jag valde film. En high school-komedi. När biljetterna väl var reserverade och jag hade tagit mig iväg mot bion kom ångerskänslorna. Varför i hela friden tänker jag betala 95 spänn för att se en förmodligen pinsam och sjukt dålig high school film? Men det visade sig att filmen faktiskt inte var helt fy skam. Jag tycker den var lite småbra t o m. Den var lite rolig på vissa ställen iaf. Och jag tyckte att hon som spelade huvudrollen var ganska skön. Filmen heter Easy A, se den!...nej det behöver ni inte. Men om ni vill gå runt och sjunga "I got a pocket, got a pocket full of sunshine" för er själva om och om igen så rekommenderar jag denna film starkt. Bara just den strofen...om och om igen...inte alls irriterande...

Men hörrni, har jag nåt mer jag kan uppdatera er om? Hmm...När jag var hemma gick jag också på bio och såg nya Narnia-filmen. Oh dear, den där kung Caspian, rackarns vilken heting! När jag väl är inne på filmspåret kan jag fortsätta med att jag tittat på en del Jane Austen-filmer på sistone. Och då får man lite kärlekskänslor. Och lite avundskänslor. Och då och då börjar jag önska att mitt liv vore en Austen-film. De får ju alltid så lyckliga slut. Och jag vill väl också ha en snygg, snobbig brittisk gentleman att vila ögonen på. En mr Darcy...eller en mr Tilney. Ja, nån mr helt enkelt. Den som lever får se.

Nu funderar jag på att sova en stund eller titta på en till film. Inte ett lätt val. Jaja, vi får se jag väljer tillslut. Adjö då!

1 kommentar:

  1. På tal om Austin filmer: sök på "Lost in Austin" på Youtube, det är en serie där en tjej råkar byta plats med Elisabeth i "Stolthet och fördom" historien. Och allt blir något snurrigt... :-)

    SvaraRadera