måndag 31 januari 2011

Ah men du rå!

Javisst! Här tänkte man försöka sig på att göra en liten uppdatering av sitt liv den senaste tiden. Tänkte att jag börjar med förrförra helgen. Erika och Linnéa tog ett trevligt initiativ och hälsade på. Då spenderades mesta delen av helgen i Idas lägenhet och det åts en massa mat av olika slag. Fredag: Pizza med analog ost och chips. Ja ni läste rätt, analog ost. Tänker inte ens försöka mig på en förklaring. Vi trodde det var ost. Det var tydligen inte ost. Inte till 100% iaf. Och ja, chips på pizzan. Lättsaltade OLW. Eller Estrella. Who cares! Men alltså, det var goda pizzor vi fick till ändå tycker jag. Lördag: Asiatisk torsk i ugn med knaprigt kokostäcke. Jag är ingen fiskälskare. Men väldigt gott var det där. Söndag: Kinamat från Saigon. Mmm, yummy. Men seriöst, varför skriver jag om vad jag åt för mat. Vem i hela fridens namn vill läsa om det. Whatever! Det var den helgen det. En mycket trevlig helg var det.

Men en bra helg betyder inte att följande dag efter helgen blir till belåtelse. Jag hatade den där måndagen. P g a vissa omständigheter som gjorde mitt psyke lite extra labilt kom jag hem efter jobbet och fick världens usla nervsammanbrott. Men det är över nu. Jag muntrade upp mig själv med att åka till min kära Sofia och ha en myshelg.

Så alltså, den gångna helgen lämnade jag fina, fina Örebro och drog till staden som Gud glömt, staden med ett tak av tjock grå massa kallad Boråshimlen. Varje gång jag varit där har det regnat. Inte nu dock. Men grått var det. Fult och grått. Himla Borås. Fast solen tittade fram på söndagen iaf. Det var ju en positiv överraskning. Vidare... måste bara yttra mig om världens äckligaste kök som finns i studentboendet där Sofia bor (but not for long). Det är fruktansvärt alltså! Man får nästan kräkkänslor bara av att vistas i rummet. Och man vågar knappt röra någonting där för då skulle man väl få herpes eller nåt. Men iaf, vi samlade mod och fixade ihop en liten laxafton med hjälp av den groteska ugnen.

Vad har vi annars haft för oss? Jo det ska jag berätta för er. Vi återupptäckte vår gamla kärlek sedan några år, Gavin Degraw. Vi har högljutt och glatt sjungit med till våra gamla favvolåtar. Vi skämdes inte alls... Vi tog i från tårna i "I trusted you"-partiet. Vi hängde med i alla wailingar. Och allt det här fantastiska fick vi inspelat på film. Underbart! Det lät....ja underbart. Verkligen. By the way, fun facts, min och mammas kära bil "Sexy Machine" fick sitt namn från en Gavin-låt (sorg i hjärtat, Sexy Machine finns ej längre i vår ägo. Han har blivit utbytt mot någon snobbigare).

Annat vi har gjort är att öva på hur man bäst utbrister i ett "Ah men du rå!". Det är noga med den pubertala touchen i stämman.

Vi har kärat ner oss extra mycket i Salem Al Fakir. Åh, he´s amazing! Det har även blivit många youtubeklipp som vi skrattat åt. Lite Flight of the conchords, lite Julian Smith, lite Crazy Pictures. Allt väldigt uppskattad humor. Och icke att förglömma, laddergoat! Tänkte faktiskt att jag i några blogginlägg framöver skulle bjuda på några av dessa kungliga klipp.

Åh, Flight of the conchords. Rackarns, vad de är roliga!!!!
Hörrni, apropå pojkar med koppling till Nya Zeeland, Tian är tillbaka på svensk mark igen. Hurra! Denna är till dig Tian:

Nu stannar du i Sverige!

Jaha, det var väl allt jag hade på hjärtat för tillfället.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Det var verkligen en top notch-helg, och vi klarade ju oss båda utan herpes/aids...=)Saknar dock Sexy Machine, men life goes on.
    Btw, don´t drink that racist coffee!

    SvaraRadera