tisdag 1 februari 2011

Friends laugh together, friends make graphs together

Fy vilket usla trökväder det har varit idag. Boråsväder är min nya benämning för sånt här väder. Grått, blött, depressing. Förlåt Sofia att jag bara totaldissar Borås hela tiden. Jag ska sluta.

Idag har jag haft den här låten i mitt huvud hela dagen:


Jag tillägnar den till dig Sofia, för att du är fantastisk! Du är i toppen av "the friend scale". Vi har så sjukt roligt tillsammans! Ja, det känns nästan som att låten handlar om oss lite grann....

"If you cross the road and a truck struck you
I´ll scrape you up and reconstruct you
I'll cheer you up if you're depressed
If you get murdered I'll avenge you're death"

"Friends go jogging at the track
Friends borrow money never pay it back
Friends do not let friends do crack
Friends go out and grab a snack"

Igår tittade jag på Dom kallas oss artister. Gulle-Salem var med. Han är så sjukt söt. Hela hans personlighet. Han bara sprudlar. Finns det någon som är så glad som Salem. Tänk vad lyckliga de i hans omgivning måste vara. Jag skulle verkligen behöva en Salem i mitt liv. Med tanke på hans glada humör känns det aningens konstigt att han har gjort en så evil låt som "This is for". Weird. Men whatever, den den är perfekt att lyssna på när man är på dåligt humör och avskyr världen. Man kan få ur sig lite frustration.

"I wanna ask questions til your ears falls off
I decide when enough is enough
Oh look who´s crying"

Men så dark minded är jag inte idag. Faktum är att jag för närvarande är ganska tillfreds med livet. Bra saker har kommit till min kännedom. Hoppas att glädjen får vara kvar ett tag.

1 kommentar:

  1. åhh, tack! skönt att veta att jag har nån som plockar reda på mig ifall jag blir överkörd av en lastbil...=)
    btw, du är i toppen på min friend- scale också! puss!

    SvaraRadera