söndag 20 februari 2011

Stockholm

Tillbaka efter en kort shoppinghelg i Stockholm med kära syster. Men nån shopping blev det inte för mig. Det var en konsumeringsfri helg. Det är alltid lika otroligt skönt att komma hem efter att ha vistats en tid i Stockholm. Jag är lika oimponerad som vanligt av den där staden. Eller ja, oimponerad var väl milt uttryckt. Jag har ruskigt svårt för Stockholm. Allt usla folk som bara är överallt. För mig är det näst intill omöjligt att ha lyckad shopping där. Man kan ju knappt stanna för att titta på ett plagg. För det är alltid folk som ska fram och förbi. Så i princip måste man alltid vara i rörelse. Sånt blir jag tokig på. Så nej, det blev ingen shopping för mig som sagt. It´s good to be home! MEN, det var väldigt kul att få umgås med systern min iaf. Hon är en bra syster hon.

En annan sak med Stockholm är att det finns otroligt många fashionabla människor där vilket gör att man känner sig ful och passé. Och man fattar inte hur och var folk hittar sina snygga kläder. Och man blir sur när man ser saker man själv skulle vilja ha som ser skitsnyggt ut på alla andra men inte på sig själv så därför kan man inte köpa det. Suck. Det är hårt att försöka hänga med i modet. Jag lyckas inte ändå så jag tror borde ge upp helt och hållet. Jag har kläder jag trivs i. Det får duga.

Oh, nu känner jag oboysuget smyga sig på. Dags att stilla begäret. God natt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar