måndag 3 januari 2011

Jessicas årskrönika anno 2010

Ja kära vänner, nu tyckte jag att det var dags att resumera det gångna året. 2010, var det ett bra år? Lite blandat skulle jag väl vilja påstå. Det har inte alltid varit solsken och regnbågar i mitt liv detta år. Jag har tyvärr haft lite väl många depp-perioder. Men det har ju även hänt glädjande saker under året. Så det tänkte jag dela med mig av.

4:e januari – Började officiellt min anställning på Ögonkliniken. Japp, nu var det slut med mitt tragiska, arbetslösa skitliv. Det började ljusna vid horisonten.
14:e januari – Fick vara med och se ögon slajsas upp på ögonop. Det var en trevlig dag. Katarakter var på schemat. Spännande!
23:e januari – Herr Daniel fyllde år och det firades med svett och smärta på Boda Borg. Men kul var det…om man bortser från den oheliga träningsvärken och blåmärkena man fick genomlida efteråt.
30:e januari – Jag och Tater Nuts drog till huvudstaden för att spana in Emma i musikalen ”Huset som Gud glömde”. Vi blev alla förfärade när Emma helt ohämmat slängde ur sig en massa hedniska uttryck i ”Svordomsvisan”…..ja, det var förfärligt… From that day on she was banned from kyrkjouren. Men musikalen var bra och vi älskar henne ändå.
19:e februari – Mina älskade familjemedlemmar mamms, syster och Ester trotsade det hemska vädret och kom och hälsade på mig. Tillsammans kämpade vi oss likt barnen på frostmofjället genom den piskande snöstormen och pulsade i den ohyggliga snömängden för att få oss en shoppingtur.
6:e mars – Det var melodifestival i luften och ”Andra chansen” utkämpades i självaste Örebro. Där satt vi på Andreas jobb alldeles bredvid där spektaklet ägde rum och försökte få oss en skymt av någon kändis. Jag klistrade mig vid fönstret i hopp om att Måns skulle komma ut och visa sig för mig. Men nej, ingen Måns. Ingen annan kändis för den delen. Kanske en Orsa spelman. Men vem bryr sig om det…
27:e mars – Mer melodifestivalanda. Det var SMASK för mitt tredje år i rad. Alltid lika roligt. Men Gullan Bornemark med son är inte vad jag kallar kvalitetspausunderhållning. Lite pinsamt faktiskt t o m.
9:e maj – Åh, vilken dag! Vi drog till Stockholm och avnjöt en underbar konsert på Berns. Salem Al Fakir, vilken man! Fantastiskt bra!
21:a maj – Hälsade på min kära Tater nuts i Himla Borås! Självklart så regnade det. Hade man kunna väntat sig nåt annat från Himla Borås. Nja. Men vi hade roligt ändå, as always. Hade dock kunnat klara mig utan pratet om barnafödande, bajs och brutna svanskotor, men om man bortser från det så var det ju top notch.
31:a maj – Lärde mig att rädda liv men han var lika död för det…ja dockan alltså.

12:e juni – Emma och Andreas ingick äktenskap. Fint!
19: e juni – Viktoria och Daniel ingick äktenskap. Fint!
3:e juli – Sofie och Calle ingick också äktenskap. Det var också fint!
17:e juli – Åh så underbart, här började min semester. Den var efterlängtad. Den var välbehövlig.
18:e juli – Var på Bjuråkerstämman och träffade den fantastiske Johan. Vi pratade härliga minnen, pratade Delsbodialekt och skrattade…jag iaf, Johan är så rackarns rolig.
21:a juli – Jag hängde med Tater Nuts till Gränsfors av alla ställen på jorden. Men det var trevligt. Och så fick vi chansen att spana på en vacker karl. Tänka sig att man kunde hitta en sån i Gränsfors…av alla ställen på jorden. Men ok, det fanns ju faktiskt ett yxmuseum där…
30:e juli – Jag och Tater Nuts drog till Östersund och blev blöta på Yran. Jag har aldrig någonsin tidigare upplevt något så blött som den dagen. Och jag hade bara ett par skor med mig…och de färgade mina fötter blåa. Ja alltså, jag vet inte hur jag ska förklara upplevelsen annat än med ett enda ord. Ja just det, BLÖTT! Men Johnossi var bra iaf.
2:a september – Var med på ögonoperation igen. Makulahålsoperation. Med Sven. Det var kul.
3:e september – Upplevde min allra första kräftskiva. Med hattar och snapsvisor och allt. Men någon kräfta blev det inte för mig. Mitt lag vann musiktävlingen. Respekt! Fast det visste vi ju redan innan tävlingen började att vi skulle göra. Vi var ju bäst!
15:e oktober – Älskade lilla barnet Ester fyllde 1 år.

5:e december – Åh. Vilken kväll. Jag fick äntligen skåda the man of my dreams i egen hög person, Ernst. Neeee, Måns såklart. Men ja, Ernst var ju också där. Julkonsert på Stortorget i Öret. Han är fin den där Måns. Jodå!

23:e december – Efter en dags jobb tog jag mitt pick och pack och åkte hem till föräldrarna för att ha julledighet. Efter lite väntande och hattankar om SJ i Gävle hamnade jag tillslut på ett tåg som tog mig fram till min slutdestination. Vilken glädje det var!
31:a december – Slutet på 2010, början på 2011. Det firades på två ställen. Två trevliga ställen med en massa trevligt folk. What a night! God mat, härliga vänner, lite partydans och mörkerkurragömma. Alla tiders!

Det var 2010 det! Nu är det nytt år med nya möjligheter. Jag försöker att mentalt tvinga mig till att skärpa mig detta år och göra något med mitt liv. Leva lite helt enkelt. Ta lite mer chanser. Se till att ha roligt. Vi får väl se hur det går. Håll tummarna för att 2011 ska bli mitt bästa år hittills.

Gott nytt 2011!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar