tisdag 15 mars 2011

Glory hallelujah, he´s back

Japp, så är det. Han är tillbaka. Gulleläkaren är tillbaka i mitt liv. Och man kan säga som så, att jag har sett fram emot detta väldigt mycket. Så igår vaknade jag upp med ett leende på läpparna och gick lite som på moln hela dagen. Gick runt och nynnade på Oh my god-låten från melodifestivalen. Ni vet, “Oh my god, oh my god it´s a wonderful surprise. I´m in love, I´m in love and I cannot get enough. Oh la la, oh la la, don´t ever want this to be over”.....men nu är det över sörrni. När jag kände mig som lyckligast i morse över att han kommit tillbaka in i mitt liv kommer min kollega in i rummet och helt utan nåd totalslaktar min glädje med hoppfulla singlars mest fruktade strof: "Alltså, du vet att han är gift och har två barn va?" Nej, det visste jag inte. Nu vet jag. Så då lämnar jag den besvikelsen bakom mig och lever vidare och glädjs över att jag åtminstone kan skåda underverket. Det får väl räcka.

Jag kände mig ju lite smått nedbruten och heartbroken då ett tag. Men då kommer chefen med det glädjande beskedet att jag ska få fast anställning. Hurra! Så första maj är det bye bye vikariat, hello fast anställning. Detta firade jag med att träna på gymmet och sedan trycka i mig en bit kladdkaka. Träning och kladdkaka går inte hand i hand, jag vet. Men det skiter jag i. Jag var ju tvungen att fira.

1 kommentar:

  1. Både världens bästa och världens värsta nyhet på samma dag alltså... Kan tycka att träning och kladdkaka är fullständigt rättfärdigat då! :)
    Var tränar du Jessica, lyftet?

    SvaraRadera