fredag 14 februari 2014

En helt vanlig fredag

Hello there lovebirds och alla ni andra. Ja då var det Alla Hjärtans Dag igen då. Jag har väntat och väntat hela dan, men nej, ingen Flight of the Conchords-Bret har dykt upp och swept me off my feet. Ingen annan heller för den delen. Men det var ju som väntat. Det var en sjukt seg och tråkig dag idag. Vi har känt oss jätte-opepp på jobbet. Mot slutet av dagen fick jag lite smått panik för det kändes som dagen aldrig skulle ta slut. Och så blev jag yr och svettig och fick ont i huvudet. Jag har fått äta choklad- och gelehjärtan idag iaf. Det var ju åtminstone en liten stämningshöjare, om än väldigt så liten.

Nej alltså, kärlek. Romantik. Who needs it? Fjantigt...... fast lite vore ju ganska trevligt ändå...om man nu någon gång kunde falla för någon som det faktiskt finns en måttligt god chans till att kunna få. Men sånt brukar inte hända mig. Jaja.

Igår såg jag RoboCop på bio. Jag ger den betyget ok. Jag är inte speciellt exalterad. Hade visserligen inte så höga förväntningar heller. Enda anledningen till att jag såg den var ju egentligen att snygg-Kinnaman var med. Men om man säger så här, det kändes inte som rätt roll för honom. Inte för att han spelade dåligt, han var ju det bästa med filmen, han gjorde bra ifrån sig. Men det är fel att ha denna heting med i en film där man täcker hela hans kropp med nån klumpig usla robotdräkt. Han ska synas hela han, känns så ovärt annars. Men iaf, tack vare honom var filmen okej. Jag tyckte dock det var lite för tekniskt för mig och för mycket robotar. Jag gillar människor bättre. Men kul att ha sett den iaf. Denna Kinnaman alltså, han är fantastisk i serien The Killing. Så är det nån som inte har sett den än så råder jag er till att göra det. Genast. Så värt det.

Nu ska jag bänka mig framför teven. Snart är det ju På Spåret-final vetja! Jag har laddat upp med allt möjligt onyttigt. Chips, choklad, Ben & Jerry´s, coca cola, ballerinakakor, nutella. Jag kommer att må så dåligt efteråt. Men det får jag bekymra mig över då. Nu ska svullas och tänkas och mysas.

Har ju avslutat nästan alla de senaste inläggen med ett videoklipp, så det får bli ett nu med. Tyckte det skulle passa bra med lite Flight of the Conchords. Det var längesen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar