tisdag 4 februari 2014

Tisdags-update

Fy vad bitter jag blir på livet ibland. Eller ganska så ofta faktiskt. Så bitter på alla livets besvikelser och orättvisor. Suck. Men det är väl bara att bita ihop och försöka utstå. Just nu vill jag bara uttrycka hur mycket jag hatar den usla sjukdomen cancer. HATAR!!! Fast det gör väl alla. Men jag blir så usla frustrerad på att den finns överallt och förpestar allas liv. Man bara väntar ju på att den en dag ska drabba en själv. För det kommer den väl garanterat att göra. Nån dag. Nånstans.

Låt oss övergå till lite mer glädjande nyheter istället. Jag har köpt en ukulele! Äntligen. Har tänkt göra det hur länge som helst och nu har jag en i min ägo. En väldigt fin och grön sådan. Nu är det bara det svåra med att lära sig spela också. Jag vet ju tyvärr hur jag är när det gäller att lära mig nya saker. Inget tålamod. Men jag ska verkligen försöka nu. Jag måste. För jag vill så gärna kunna spela. Har ju testat lite och det går ändå ganska bra med de enkla ackorden. Det finns kanske hopp. Lyckades t o m stämma ukulelen själv. Ja alltså, men en stämapparat, men ändå. Jag kände mig stolt. Förhoppningsvis ska jag en vacker dag lyckas bemästra detta fina instrument.

Var på bio i helgen och såg The secret life of Walter Mitty. Visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig av den. Har lite svårt för Ben Stiller. Men tyckte om trailern till filmen och kände därför att jag borde se den. Jag blev positivt överraskad. Den var bra. Fast det som gjorde den bäst var nog musiken. Och det mycket tack vare den fantastiske José Gonzalez. Och så lite Of Monsters and Men förstås. Det var nice att se Ben Stiller i en seriös roll. Han brukar ju vanligen vara med i ganska så b-iga komedier. Jag måste även erkänna att jag vid något tillfälle där i slutet tyckte att han var lite snygg. Ja faktiskt. När han är lite rufsig, lortig, skäggig och ser lite rockstar ut.

Nästa film på agendan är Frost. I morgon. Får uttala mig om vad jag tyckte om den vid ett annat tillfälle. Annars längtar jag rejält tills jag ska få skåda denna film:

Kan vara så att jag blir lurad till att ha höga förväntningar på denna film dels av den självklara anledningen att käre Benedict är med i den och dels för att underbara The Lumineers spelas i trailern och ger en sån myskänsla. Jag vet inte, men jag tror den kan vara väldigt bra. Hoppas det iaf.

Tjingeling!


2 kommentarer:

  1. Stängde av trailern 0:58 eftersom man märkte att de i vanlig amerikansk ordning tänkte spoila 75% av rullen. Men den verkar rätt go måste jag säga! Många bra lirers, förtuom Benedictan tror jag skapligt hårt på Juliette och Chris.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du vill börja spela ukulele!
    kanske man kan höra nånting i Mars? Kram

    SvaraRadera