torsdag 13 februari 2014

Throwback Thursday

Ja hallå ja. Det är ju torsdag idag. Thursday, throwback thursday, tbt. Jag sitter här och tänker tillbaka på den gamla goda tiden när livet var som roligast. Det var igår jag fick lite flashbacks när jag fick för mig att jag skulle lyssna lite på Gavin DeGraw. Lyssnar på honom nu och tänker på alla fina minnen från förr. Igår tittade jag på filmklipp när jag och Klätt-Fia sjöng med högt och ohämmat till hans låtar. Mycket roligt att se... och ännu roligare att höra. Så vackert. Åh, Gavin-perioden, det var en fin tid. Har fortfarande lite svårt att förstå att jag kunde tycka han var så fantastiskt bra. Vi var typ besatta. Alltså, han är ju ganska smörig och så. Känns inte som nåt jag borde ha lyssnat på. Men då gjorde jag tydligen det och älskade det. Det var en av hans skivor som vi lyssnade på så sjukt mycket. Jag och Sofia kunde alla låtar på den där skivan. Utantill. Vi kunde varenda liten ton, varenda liten wailing. Ja kära nån. Det var kärlek. Jag tycker fortfarande om den skivan. Lite mysig liksom.

Så nu saknar jag min kära vän mer än vanligt. Vi hade det så sjukt roligt tillsammans. Det har vi ju fortfarande men det blir ju allt för sällan vi ses nu för tiden. Jag saknar verkligen den tiden. Gavin-tiden. Åh. Men det är ju tur att man har filmklipp och bilder kvar som man kan titta på och glädjas åt. Sofia är nu i Nya Zeeland och lever livet. Jag är ju en aning avundsjuk. Men hon har lovat att försöka fixa en dejt med Flight of the Conchords-Brett åt mig till Alla Hjärtans Dag. Men med tanke på att det är imorgon så känns det lite mörkt. Hur ska han hinna hit till dess?! Nä men det får väl bli ännu en Crappy Valentines Day. As usual.

Apropå minnen från förr. Jag har börjat titta på Ally McBeal. Det känns lite nostalgi tycker jag. Kommer ihåg att jag gillade den starkt. Gillar John Cage mest. Han är en sån underlig liten man med sina näsvisslingar, sitt nynnande och det där att han tar av sig sina byxor och hänger upp dem på dörren när han går på toaletten. Han är ju för skön. Kommer ihåg att han var med i en annan barndomsfavoritserie, Chicago Hope. Tror han blev skjuten och dog, jag tyckte det var jättesorgligt. Jaja. Robert Downey Jr var ju med i Ally McBeal också. Det är ju riktigt statushöjande.

Biodags! Kinnaman! Robocop! Wehey! Hörs hej.


1 kommentar:

  1. Ahhhhh! Tack för klippet. Ally Mcbeal är den bästa serien som har gjorts. Den är konstig, nördig och annorlunda.

    SvaraRadera