tisdag 11 februari 2014

Frost vs Trassel

God afton!

Väldigt seg start på den här veckan. Trök, trötthet och yrsel. Bådar inte gott för resten av veckan. Jag vill ha helg nu. Och så vill jag ha hit mina föräldrar. För jag saknar dom. Ja, så är det!

Hörrni, var iväg och såg Frost på bio förra veckan. Den var bra. Tydligen är det samma folk som har gjort Trassel. Och därför blev det ju ganska naturligt att man jämförde de båda filmerna. Jag ÄLSKAR Trassel. Den bästa Disney-filmen ever! Det menar jag verkligen. Den är fantastisk. Så, var Frost lika fantastisk? Hmmm...nej. Låtarna är bättre i Trassel. Handlingen är bättre i Trassel. Karaktärerna är snyggare och intressantare i Trassel. Ja, man kan väl säga att allt är bättre i Trassel. Tycker Frost var lite för klyschig. Det är iofs Trassel också, men inte i lika hög grad. Man ska ju egentligen inte jämföra, det är ju egentligen helt olika handling i filmerna. Men man kunde ändå se vissa likheter. Jag tycker dock att Frost var väldigt bra också. Tyckte snögubben var söt, rolig stundvis. Är glad att jag såg den. Den är bara inte i samma liga som Trassel.

En annan sak som är så bra med Trassel är ju att Zachary Levi gör rösten till Flynn/Eugene. Jag började ju titta på Chuck i somras och det var väl då jag fick upp ögonen för honom. Åhh, Chuck. Så nördig och söt. Jag har just tittat klart på alla säsongerna av Chuck nu. Det blev ett ganska stort glapp mellan fjärde och femte (sista) säsongen. Tyckte säsong 1-3 var väldigt bra. Fyran var okej men där tröttnade jag lite. Men jag kände ju ändå att jag var tvungen att se klart. Så nu jag har äntligen gjort det. Femte säsongen kändes egentligen ganska onödig. Det var ganska tråkig handling och inte så många roliga stunder som i de tidigare säsongerna. Men min crush på Zach höll ändå i sig. Jepp, boyfriend material. Fastän den sista säsongen nu faktiskt inte var så jättebra så har jag ändå lite separationsångest. Jag kommer att sakna serien lite. Jaja, man får försöka hitta nån annan bra serie med nån annan dreamy guy att fylla tomrummet med helt enkelt.



Jo just ja, det är ju fine Måns Zelmerlöw som gör den svenska rösten till Flynn/Eugene, och jag tycker att Flynn/Eugene ser ut som en tecknad Måns. Visst har jag rätt? Tycker det är lite roligt att de är så lika varandra. Så jag tänker på Måns varje gång jag ser filmen. Men det är väl trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar