söndag 15 mars 2009

Back on swedish ground


Men hallå! Måns skulle ju vinna. Har ju sett fram emot det ögonblicket hur länge som helst nu. Ögonblicket när man skulle få veta att Måns har vunnit och så får man se hans sannerligen bedårande ansikte skina upp av glädje med världens charmigaste ögon och leende. Men ack, mina förhoppningar var förgäves. Suck. Han är ju vacker som en vårdag. Min själ är i sorg. En stund iaf. Jaja, vidare...

Nu är jag alltså tillbaka från en trevlig liten mini-semester i Milano. Och här på bilden ser ni några av mina inköp. En keps, en Dylan-notbok, en Magnum Temptation Chocolate och Lindt Apelsinchoklad. Ja bättre än så kan det ju inte bli.

Förutom shopping försökte vi att turista på ordentligt sätt genom att vara kulturella och titta på slottet, domkyrkan och teatern m.m. Men det var trevligt tycker jag. Taket på Duomo (domkyrkan) var ju häftigast. Även om det spände nåt så fruktansvärt i benen, pirrade i magen och man kramphöll i trappräckena när man gick upp för att det var så högt. Men det var en härlig känsla ändå. Efter att vi gjort alla dessa saker kände vi att vi hade varit lite väl för kulturella och gick och åt på McDonalds. Våga prova nåt nytt liksom...not! Nej men vi åt ju faktiskt pizza en dag, pasta en dag och mackor med mozarella en annan dag, så det blev ju lite typisk italiensk mat iaf. Och så åt vi italiensk glass.

Ja det var väl det vi gjorde....och så spelade vi UNO ett antal gånger....Jag förlorade alla omgångar. Nej men jag är inte bitter.....inte alls.....

Trodde att vi kanske skulle kunna vara ganska så eftertraktade därborta, iaf Sara och Emma som är blonda, men det verkade bara vara bygg- och vägarbetare som fattade tycke för oss...men alltså, det fanns ju en del vackra människor i den där staden att vila ögonen på iaf. Kanske man ska satsa på en italienare...Milo har ju lite italienskt blod i sig....och han är ju HET!!! Ja men kanske.Pendla med Ryan Air. Nja.

Arrivederci!

3 kommentarer:

  1. Welcome back!
    Haha! Måns-fascinationen håller i sig:)

    Härligt att ni haft det bra. Åt ni tiramisu också? Ett italienskt måste, fast inte så gott egentligen:P Åh, nu vill jag också resa!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha er hemma igen, då är ordningen återställd =)
    Grymt skönt att höra att ni haft det bra också!!

    SvaraRadera
  3. Milo Ventimiglia?

    SvaraRadera