torsdag 19 mars 2009

Victory!

Puh! Den usla tentan är äntligen över och imorgon får jag åka hem några dagar. Fy vad gött! Dagen började väldigt förargligt med tentaångest och ont i magen men slutade i seger och härlig utklassning. Oh yes, Team Peter Rules! Det var en mycket bra avslutning på dagen kan man väl säga. Vi hade alltså vårfest med kören. Det hölls tävling. Mitt lag vann första delen. Sen var det final med "Hela havet stormar". Vi tog hem det med. Respekt! Ännu mer respekt att vi var de enda som kunde alla hårdrocksgrupper i den där Dobidoo-tävlingen. Ja en gång i tiden befann jag mig faktiskt i den där hårdrocksfasen vissa behöver gå igenom. Tur att det fortfarande satt kvar i huvudet på mig, även om det inte är riktigt min typ av musik nu för tiden. Men iaf, vi blev så otroligt lyckliga i vårt lag och verkligen njöt av segerns sötma. Kanske lite väl mkt. Men det var vi värda. Vi var verkligen tokpepp för den där tävlingen. Kändes väldigt bra. Pris fick vi också. Hubba bubba att dela på. hahaha. Tyvärr glömde jag kvar det i kyrkan så det blev inte utdelat i laget. Hoppas nån av de andra hittade paketet så att åtminstone dom kunde få nån glädje av det magnifika priset. Rackarns alltså, jag som ville ha mitt Hubba Bubba!

Kändes även bra att få vinna efter nederlaget i innebandyn igår där min dåliga förlorar-sida smått började visa sig i form av mer pucklande än vanligt, slå klubban hårt i golvet när de andra laget gjorde mål och några irriterade stön och suckar. Fast ibland gick det ju bra iaf. Men jag är nog en ganska så dålig förlorare. Tur att vi vann ikväll då.

Sen efter vårfesten blev det ännu mer glädje i själen när min ängel Sofia ringde till mig. Och då tänkte jag bara: Vilken kick ass-kväll alltså! Tack för den!

Imorgon får jag komma hem och träffa min älskade päron och min underbara Tater nuts och förhoppningsvis även kära syster min och svågern. Hurra!

God natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar