torsdag 26 mars 2009

Samhällsvetenskaplig metod...vilket lidande.

Jag hade planerat in en heldag med hemtentaplugg idag. Men vad är det som har hänt? Jo det är så här att jag är typ klar redan. Vet inte om det känns bra eller dåligt. Eller alltså, det är ju skönt att få slippa det men jag kan inte riktigt släppa det. Det gick för fort. Jag tänker och tänker för att komma på nåt mer jag måste skriva innan jag skickar in det så att jag inte har missat nåt, men jag kommer inte på nåt. Jag vet ju att det inte är toppenbra, och kanske inte ens godkänt, men jag kommer ändå inte på nåt mer att tillägga. Vi får väl se hur det blir. Kan ju hända att jag får en snilleblixt snart som kan ge mig ett VG...men knappast.

Jag har bestämt mig för att öppna mitt sinne för lite annan musik än det jag brukar lyssna på. Så nu har jag fixat lite David Bowie som jag just nu sitter och lyssnar på. Inte helt förskräckligt faktiskt. Men jag ska lyssna på en hel skiva innan jag uttalar mig helt om vad jag tycker. Har även fixat lite Leonard Cohen, Johnny Cash, The Smiths och hör och häpna, Caroline af Ugglas. Haha, jag tycker hon är skön. Kanske inte det mest passande för melodifestivalen, men annars är hon ju hur cool som helst. Helt egen. På den skiva jag har sjunger hon Janis Joplin-låtar på svenska. Har inte lyssnat än, men det kan nog vara ganska bra. Jag menar, Joplin var väl ganska cool. Eller nåt... Även att jag fixat lite mer musik med Bob Dylan. Oh yes! Han är så otroligt bra. Jag är aningens sur bara för att jag inte drog iväg till Sthlm på hans konsert. Rackarns! Musiktips: Tangled up in blue- Bob Dylan. Oh dear vad jag gillar den låten. Lyssnar på den flera gånger per dag. Så skön melodi i den.

Nej hörrni, nu börjar det kurras i magen. Jag känner att jag är i starkt behov av fläskkarrétallrik från My way. Yummy! Och så ska det ju handlas också....Bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar