måndag 22 juni 2009

Göttmos!

Idag har livet varit bra. Jag har varit ledig. Välförtjänt tycker jag efter en stressande lång helg på akuten. Igår jobbade jag mellan 7 och 18. Var helt slut när jag kom hem. Och på midsommardagen var det fullkomligt kaos enligt mig eftersom jag var totalt oförberedd på den rushen som var. Men det gick ju skapligt bra iaf.

Men idag har jag som sagt varit ledig iaf. Sov till typ 12.20. Sköönt! Sen gjorde jag inte så mkt. Tittade på "Glenn Killing på Berns". Roligt! Sen märkte jag att det nästan var eftermiddag och jag fortfarande inte riktigt kommit igång och att solen lyste utanför. Så jag satte mig ute på balkongen och solade. Och sen för att förgylla min dag ytterligare får jag meddelande av Nidia om att vi blivit godkända på vår b-uppsats och jag fullkomligt rös av glädje. Det har varit en mycket bra dag. Och jag kan nu med ärlighet säga att jag är klar med min utbildning och tagit examen. Så otroligt gött! Och detta utan en enda omtenta eller rest på nåt jag har gjort under hela utbildningen. Jag fattar det inte! Nu tycker ni kanske att jag skryter, men nej alltså, jag är bara så fruktansvärt förvånad att det har gott så bra. Jag har annars ganska så crappy självförtroende. Men nu har jag faktiskt lyckats så här usla bra med något. Jag är så SJUKT glad!!!! Och så SJUKT stolt över mig själv. Mitt psyke behövde detta.

Midsommarafton firades med Erika, Ida och Matilda i Kristinehamn hos Erikas syster. Det var en bra kväll med grillning, dans runt midsommarstången och trevliga människor. Killarna agerade manskör vilket inte lät alltför ljuvligt. Sen hade de disco till pianomusik (nördiga nintendolåtar). Men det var roligt att få uppleva detta iaf. På lördagen var jag dock tvungen att gå upp tidigt för att åka tillbaka till Öret och jobba. Men i det stora hela, en mycket bra helg även om det innebar att jobba mycket.

Nu måste jag förbereda mig mentalt för jobb imorgon. Bye!

1 kommentar: