onsdag 17 juni 2009

Update

YES!!!!! My internet is back! Nu ska jag blogga my ass off! Tjoho!

Update!
Jag har nu avverkat 1½ vecka på mitt sommarvikariat på akutmottagningen. Det har gått så bra så. Och oh dear vad bra jag trivs där. Ge mig ett fast jobb! Så jag vet att framtiden blir bra liksom. Jag trivs så bra där med mina kära läkare. Dom är ju för söta. Ok, alla är inte såna hetingar jag önskade att de skulle vara..but still, det finns ändå många bra exemplar där ;)....och en hel del lammkött! Unga, söta bambi-AT-läkare. Haha...Adorable! Ska göra mitt bästa för att flirta in mig med alla. Bli deras favvosekreterare liksom.

Den gådda helgen var en mycket trevlig helg. På fredagen hade jag slappkväll hemma för att jag dog i tv-soffan när jag kom hem från jobbet och inte orkade göra något. Men det kändes som en bra belöning för en veckas slit. Eller ja, slit och slit, det är ju inte alltför hårt att sitta och skriva journaler hela dagarna. Men ganska så tröttsamt, I tell you! Under kvällen lyckades jag med det mästerliga att sluka tre töntiga high school-filmer med Lindsay Lohan på rad. I´m so proud! Och lite skamsen...men äsch, det var kul. Även att jag tittade på ännu en Lohan-film på lördag morgon. Men fy vad pinsam jag är. Nu kommer alla tro att jag är värsta Lohan-geeken. Men jag lovar, I´m not! Det har bara blivit så att jag har alla de där filmerna av en slump..tror jag...kanske...eller så hade jag nån pinsam period.

På lördagen tog jag också en sväng ner på stan för lite shopping med mina kära vänner Ida och Erika. Köpte inget dock. Man är ju fattig än så länge liksom. Kvällen spenderade jag med Ida som bjöd på mat. Kyckling. Gott! Sen satt vi resten av kvällen och gjorde olika test på Facebook. Fick där bl.a. reda på att vi inte var gravida, vilket var en stor lättnad för oss båda. Vi kände oss faktiskt lite gravida efter maten. Och så var en fråga på testet " do you feel bloated". Och eftersom jag den morgonen vaknade upp med ett uppsvällt ögonlock så svarade vi ja på den frågan. Men som tur var så trodde Facebook ändå inte att vi var gravida. Så det var ju skönt att reda ut det. Sen visade vi varandra våra livs kärlekar och span på Facebook. Det blev mycket Facebook, jag vet. Vi kände själva att vi var väldigt tragiska. Så tillslut lyckades vi slita oss ifrån the evil thing. Jaja, men vi hade iaf SJUKT kul! Sjukt är ett ord Ida gillar har jag märkt. Det är verkligen ett bra ord! Sen kom Erika hem också och då tittade vi på en SJUKT bra film. "Once" heter den. Den rekommenderar jag starkt. Så fin. Och så fin musik i den. Jag blev varm i hjärtat.

På söndagen var det kyrkan och pizza med samma personer som ovan. Jag hade kyckling på min pizza. Så det var dag 2 med kyckling. Sen när jag kom hem skulle jag laga mat till matlådor att ha med på jobbet. Det blev också kyckling. Så nu har jag ätit kyckling 5 dagar i rad. Spännande va! But I tell you, jag lagade två olika maträtter samtidigt. Det var fullkomligt kaos i köket. Kyckling-mayhem! Men jag lyckades. Puh. Jag var ruskigt effektiv den dagen. Hann även med att tvätta. Jag är så vuxen. Apropå vuxen, man känner sig så otroligt vuxen när man har jobb och går runt med ett passerkort med sin bild på. Coolt! Men de där bilderna blir ju aldrig särskilt smickrande tyvärr. Som med passfoton. It´s doomed to fail! Men äsch, det blev väl skapligt iaf. Jag kan nog stå ut.

Just ja, glömde en sak. I helgen har vi även tittat på Björnen Bernard. Ska tydligen vara ett program för hela familjen. Tecknat är det så rent instinktivt tänker man ju barnprogram. Bara det att han dör i typ varje avsnitt och vissa avsnitt är skitläskiga. Barnen kommer ju att bli skrämda för livet. Men dom är fruktansvärt roliga, så vem bryr sig om barnen. Ja ojojoj, den där Bernard, han e ju för härlig.

Nu sitter jag och väntar på att tidigare nämnda vänner ska komma hit och hälsa på. Gött sörrdu! Vi ska ha SJUKT trevligt!

Igår såg jag "En ung Jane Austen". Jag blev lite kär i den där James McAvoy. Sötis! Jaja, det var ett sidospår, men jag tyckte han var värd att nämna. Tänk att få drunkna i hans vackra klarblåa ögon varje dag. Det vore nåt det!

Nä men hörrni, nu ska jag kanske plinka lite gitarr och skråla med i Ted Gärdestad-låtar. Hurra! Later babes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar