måndag 1 juni 2009

YEAH-festivalen

Det var ju inte bara Blindside som gick att lyssna på på YEAH-festivalen (även om dom utan tvekan RULED!). Det fanns ju en del andra guldkorn där också som för mig var nya och trevliga upptäckter. I lördags var det en kille som kallar sig för GuldGossen som var där och spelade. Först skrattade jag och typ småhånade honom lite. Men sen kom jag på mig själv med att jag egentligen tokdiggade honom. Så det kan vara! Ibland lät det inte så rent, körtjejen sjöng ganska falskt, men oh dear vad svängigt det var. Sveriges nya Håkan Hellström. Värsta roliga låttexterna hade han också. Vem skulle inte gilla en låt som heter Cpfingret liksom. Haha. Så bra! "Din flickvän hon ser ut som stryk och alla vet att du är ett psyk". Klockrent! Han körde även denna låt: Hahaha. Han är ju för härlig. "Jag hatar dig, jag hatar dig, jag hatar dig. Du är dum! Dum i huvet, dum dum i huvet. Dum i huvet, dum dum i huvet". I like! Så otroligt komisk. Ok, jag vet, hata är ett starkt ord. Men det känns ju inte speciellt seriöst, så det blir ju mest roligt ändå. Även att han hade guldjacka på sig på konserten. Skön kille.

Ett annat band som var ruskigt bra hette Pickadoll. Det var lite SKA-aktig musik. Riktig partyröj-musik. Sånt gillar jag. Med blåsinstrument och grejer. Lite roligare än annan musik. Och sångerskan var grym. Här är ett smakprov: Ganska likt ett band hemifrån som jag smått avgudar för dom är så sjukt bra. Scaramanga heter dom. Men dom är bättre ändå. Även om detta var väldans svängigt och talangfullt. Nu känner jag mig även tvungen att ge ett smakprov på den underbara gruppen Scaramanga: Jag har nog aldrig röjt så mycket som till detta band. Lovely!

Det var ännu ett SKA-liknande band där som hette Vincent Vicious som jag inte tänker ge nåt smakprov på men måste bara påpeka att dom var grymt bra dom med. Det som är så bra med sån musik är ju att man blir så usla glad av den och man kan knappt stå still. Också ser de ut att ha så roligt på scenen. Jag vill också vara med i ett sånt band!

Sen fanns det mindre bra band där också. Exempelvis har jag inte så mycket respekt för band med vuxna killar som har en kille med apmask som hoppar runt på scenen. Men det finns ju tydligen folk som gillar sånt också. Jaja.

Enjoy the music!

1 kommentar: